Olasztrália leírása

szeptember 13, 2012

Németországi élményeim5 - Fürdőzős ausztrál tél. Vagy német nyár? Ahogy nézzük!

2012. júl. 18. szerda, júl. 22. vasárnap
A bejegyzés címe önmagáért beszél. Amikor júl. 13-án elutaztam Németországba, Mo-n kb. 35-40 fok volt. Ehhez képest Németországban (legalábbis Schlezwig Holstein tartományban, ahol mi voltunk) 15-20:D és a németek már ezt is nyárnak nevezik:O Míg Melbourne-ben is kb. ugyanilyen idő lehetett, de Ausztráliában azok a téli hónaok, amik nálunk a nyáriak, így ott érthető a lehűlés. Még hozzáadódik a mindennapos esőzés, amiben ugye Németországban sem volt hiány, és már kész is az igazi ausztráltéli idő :) és míg a szüleim szörnyülködtek, hogy itthagyom a jó időt és megyek a hidegbe, addig én csak mosolyogtam, hogy no worries, Melbourne-ben is kb. ilyen idő van most, szóval a német nyarat nem nehéz optimistán ausztrál télként megélni :) pláne, amikor később egy Au-ba frissen megérkezett bloggerismerősömnél is olvastam, hogy 15-20 fokba érkezett a magyar 40-ből :)

Első németországi hetem időjárásáról tényleg gyakran eszembe jutott a brisbanei Kriszék bejegyzése (majd később linkelek is, csak most lusta vagyok), amiben írták: "Melbourne az a város, ahol egy nap alatt négy évszak is lehet." Nos, az a helyzet, hogy ez teljesen igaz volt az első héten Németo-ra is. Hűvös-napos, esős-tűzőnapos, esős-fülledt idők váltogatták egymást, szinte negyedóránként. Nem viccelek, tényleg kiszámíthatatlanul gyorsan, volt, hogy elkezdett zuhogni az eső, de akármennyire is gyorsan próbáltam felvenni az esőkabátom, már csak szemerkélt, mire felvettem. Öt perc múlva égető napsütés, amiről reméltem, hogy marad, hisz nyár van, vagy mi a szösz! Levettem a két réteg pulcsit, bepakoltam a táskámba, de akkor meg elkezdett fújni a hideg szél. Szóval a balti area jól meg tudja viccelni az embert, nem lehet eléggé felkészülni, mert sosem tudod, hogy a következő percben mi jön:O szóval ez az az idő, ami az Ötödik Kontinensen már tél, a németeknél meg akárhogy is, de nyár!

Mégpedig annyira, hogy 22-én a Balti-tengerben is megfürödtünk, persze aznap pont tartósan jó idő volt. Sőt, az első nap volt, amikor nem is esett! De a víz azért hideg volt, de mivel tengerről volt szó, nem volt kérdés, hogy kipróbáljam. Egy tengeri fürdőzést még akkor sem hagynék ki, ha jégtáblák úszkálnak benne:D ez a jelszavam, ha tengerről van szó. És ez a jégtáblás dolog a Baltinál jóformán még be is jött:D amikor vacogva megkérdeztük FELIX-et, hány fokos lehet a víz, azt mondta: "hát nem is tudom.. olyan 12 körül?..":O háhá, annyi baj legyen! Adventures forever!:D Egyébként ezt a hidegfürdőt FELIX-en, Manuelén, Gretán, Clarán és rajtam kívül még talán csak ketten vállalták be. Kicsit úsztunk is, de 20 percnél tovább nem hiszem, hogy fürödtünk. Bár a következő nap délutánján igen, akkor még Adriant is rá tudtam venni egy kis úszásra. De amíg nem úszott, addig is figyelt rám, mindig szólt,ha úgy látta, hogy¨ ideje visszafordulnom, etc. Nagyon jó fej volt :)

Na, de igazából most 18-áról, szerdáról akartam írni; mert akkor is vízes nap volt, csak nem a tengernél, hanem fedett termálfürdőben, ahol pezsgőfürdőzni és szaunázni is lehetett. Mindkettő nagyon-nagyon jól esett, mert pezsgőfürdőben már rég voltam, szaunában meg mégrégebben, így anyuéknak egyszerűen élményfürdőként emlegettem az egészet:D csak egy valamit nem értettem: a szauna előtt le kellett vennünk a bikinit és törölközőt csavartunk magunkra, úgy mentünk a szaunába. Ebben mi a logika? Miért nem mehettünk bikiniben, ahogy itthon is? A törölköző kényelmetlen, mert végig figyelni kellett rá, hogy le ne essen, a bikini meg pont ott lenne, ahol kell; miért bonyolítják túl ezzel a törcsizéssel?:O na nem baj, ezt leszámítva szuper volt!

Nincsenek megjegyzések: