Olasztrália leírása

szeptember 12, 2012

Unilife starts again!

Az angol cím azért van, mert olasz szakos létemre több angolos órám lesz, mint olaszos, de mondjuk ezt így is terveztem, hisz az olaszosok már kész vannak, csak a szakdoga van hátra. Na de nézzük a részleteket!

Szept.10-én megkezdődött nálunk is a 2012-13-as tanév első féléve! Az előző hét még csak regisztrációs hét volt; ilyenkor még ugye nincsenek órák, csak a tárgyakat lehet felvenni. A tárgyfelvétel ebben a félévben szept. 3-tól 14-ig tart, vagyis még ezen a héten is. Én még a múlt héten csak ismerkedtem a lehetőségekkel, nem vettem fel semmit; úgy igazán most nem is tudnék, legalábbis szakos tárgyat bizti nem, mert olaszból - egy vizsgát leszámítva - minden tárgyam kész. Ez a félév nekem már csak a szakdolgozat befejezéséről és néhány önkéntes angolszakos óráról fog szólni. Mármint annyira önkéntes, hogy fel sem veszem, csak "vendégként" bejárok rájuk:) EDDIG HÁROM OLYAT NÉZTEM KI, AMI SZÓBA JÖHET. Ezek: bevezetés a fordítás elméletébe, angol nyelvgyakorlat és műfordítási gyakorlatok angolról magyarra. Ezek közül kettő ma van, egy pedig pénteken. Ezeken kívül lenne még üzleti- és jogi szaknyelv is, csak az velük a gond, hogy egyik hétfőn, másik kedden van és.. hát ahogy írtam is már többször, valahogy nem szeretek naponta csak egy-egy órára bemenni, mert az utazás oda-vissza több idő, mint maga az óra és ha már bemegyek,akkor legyen minimum két órám! Kár, hogy ez a kettő nem egy napon van :( De mint írtam, az angolos dolgaim teljesen önkéntes alapon mennek, szóval így nem gond, ha csak szerdán és pénteken megyek azokra, amiket kinéztem. Ezekben az órákban ott a jó kis lehetőség, hogy megismerjem azokat a tanárokat, akik valószínűleg a szakfordítói mesterképzésen is ott lesznek :) szóval kicsit töröm magamnak az utat:D

És hogy azért ne maradjak olasz nélkül, a pénteki önkéntes angolom mellé kinéztem egy szabadon választható olasz szakszemináriumot, amit fel is vettem. Na igen, önkéntes angolok ide vagy oda, azért mégiscsak visszahúz a szívem a saját szakomra :)

Most viszont megyek, mert 10-kor kezdődikéletem első egyetemi angolja! Olyan jó lesz újra az egyetemen, még ha most nem olaszos órára megyek, akkor is! "Home, sweet home!:D

Nincsenek megjegyzések: