Olasztrália leírása

április 12, 2012

Ausztráliai álom: esőerdők és csőfelhők

Mindig elfelejtem megírni, hogy mi is ihlette a
2-án feltett "Álom-versemet"
azon túl persze, hogy nagyon vágyom Ausztráliába. Nos, a csőfelhőkről
Judit egyik tavalyi bejegyzésében"
olvastam először (a második bekezdésben:D) és megfogott, hogy egy olyan természeti jelenség, ami egyedülállóan Ausztráliára jellemző :) így a versből sem hagyhattam ki ;) Az esőerdő felfedezése pedig mégrégebbi álmom. Róla is gyakran keresek ausztrál videókat, most itt jön egy nagy kedvencem:



Ez egy értékes csoda! Az Earth Hour alkalmából is sokat gondoltam rá, de egyébként is. A természet értékeire gondolva talán könnyebb is odafigyelnünk arra, hogy óvjuk a környezetünket. És ha már erről írok, megemlítem, hogy múlt héten láttam a Discovery Worldön, hogy többek között már Jeruzsálemben is működik a műanyag palackok újrahasznosítása! Ahogy, ha jól tudom, Hollandiában és Belgiumban a joghurtos poharaké. Nálunk, az egyetemen meg van egy kávéautomata (nem láttam, csak hallottam róla, mert nem abban az épületben van, ahol nekem vannak óráim), amiben nincs műanyag pohár; a kávét tehát abba a pohárba önti bele, amit magaddal viszel. Ez a pohár pedig lehet üveg is, sőt, épp az a lényege, hogy ne eldobhatót használjunk. Ennek jegyében a gépre - egy csoptársam elmondása szerint - ez van írva: "Rainforest Alliance". A csoptársam ezt látva annyira meglepődött, hogy ezt kérdezte: "Miért van ez ráírva, amikor Magyarországon nincs is esőerdő?" Igaz, itt tényleg nincs. viszont egy valamit elfelejtett a kérdező: az esőerdő egyedüláló élővilága és klímája révén Földünk értékes oxigénforrása. Védelme tehát azokra is vonatkozik, akik távol élnek tőle.

2 megjegyzés:

desireoflove írta...

Annyi szep a video es annyira szepen fogalmaztad meg az utolso mondatot! :)
De igazad van, a termeszet csodalatos dolog.

Djarimirri írta...

Az egész bejegyzést, de főleg az utolsó mondatot, a szívem diktálta :)