Olasztrália leírása

április 23, 2012

Szakdogám története (3. rész) - dilemma és happy end

Végre nem felejtettem el és befejezem a sztorit:D aki csak most kapcsolódik be, a "szakdoga" címke alatt megtalálja az elejét:O

Szóval ott hagytam abba még a hónap elején, hogy márc. elején elküldtem a fordításom első részét és nagyon izgultam, hogy a tanár úr mit fog hozzá szólni. Feszült voltam, mert úgy éreztem, beleadtam mindent, mégsem lett az igazi. Tudtam, hogy a három egyetemi alapszakos évemre a szakdolgozat teszi fel a koronát, így nagyon feszült voltam.

De aztán,márc. 7-étől már nem is az volt a legnagyobb dilemmám, hogy vajon jó-e, amit eddig írtam, mert jött más. Kiderült, hogy a két hetes tavaszi szünet miatt a legtöbb szakdolgozatnak márc. 30-ra 90%-ban készen kell lennie. Na ettől újra beindult nálam a parázás ezerrel...

Micsoda? Márc. 30-ra? Dehát az képtelenség! Az nem fog menni! És különben is: mi a szösznek ez a rekordhosszúságú tavazsi szünet? Az első- és másodévesek talán örülnek neki, de a szakdolgozók idejét rövidíti,mert a szünet alatt már konzultálni sem lehet! Én pl. ápr. 10-ére terveztem azt, amit márc. 30-ára kérnének a szünet miatt, de ez most füstbe megy és így nem tudom teljesíteni! Csak akkor tudnám, ha márc. 7-étől bezárkóznék a szobámba vagy az egyetemi könyvtárba és midnn nap reggeltől estig körmölnék, órákra pedig nem is járnék. De ez egy rémálom lenne! Ezta a rémálmot pedig nem akarom, kell lennie valami más megoldásnak!

És, bár a tanár úr még a márc. 7-i héten írt, hogy elégedett az eddigi fordításommal, annak a hétnek a végén mégis meghoztam a döntést, amivel időt nyerhetek a későn elkezdett szakdogám befejezéséhez.

Mivel egyébként is úgy alakult, hogy nem tudnék rögtön továbbmenni a mesterképzésre, ebben az évben még nem is felvételiztem. S éppen ezért még azt is megengedhetem magamnak, hogy június helyett csak decemberben tegyem le az államvizsgát! Így a szakdogát sem kell most beadnom, elég lesz csak novemberben. Igaz, így rögtön nevetségesen hosszú időt nyerek, ennyire nem is lenne szükségem, dea lényeg, hogy nem kell elkapkodnom a szakdogát:D ha most adtam volna be, úgyis csak kapkodás és idegesség lett volna a vége.

Hát ez a története annak, hogy magyar nyár helyett ausztrál nyáron fogok államvizsgázni!:D

Persze ezt a döntést sem volt könnyű meghoznom. De nem magam miatt, hanem a csoporttársaim miatt, mert úgy gondoltam, ha együtt kezdtük el a BA-t, úgy lenne fair, ha együtt is fejeznénk be. De aztán, amikor majdnem könnyek között elújságoltam nekik, hogy a kevés idő miatt mire jutottam, mondták, hogy ne aggódjak, hisz az Erasmusos csoptársaink is úgyis csak decemberben fognak államvizsgázni, szóval semmi gáz. Megértőek voltak, főleg, amikor mondtam nekik, hogy a 2012. szeptemberében induló mesterire nem is jelentkeztem még, így nincs hová sietnem.

A tanáraim is kedvesen és megértően fogadták a hírt, így végül minden lelkiismeret-furdalásom elillant és teljesen megkönnyebbültem. Persze mindez nem azt jelenti, hogy akkor most teljesen eldobok mindent, ami a szakdogával kapcsolatos és csak szeptemberben fogok vele újra foglalkozni:O csak azt, hogy nem kell s.o.s leadnom.

Már egyébként nem is lehetne ebben a félévben, hisz a júniusi államvizsgára jelentkezőknek ápr. 16. volt a leadási határidő, épp rögtön azután, ahogy visszaértünk tavaszi szünetről:)

Éljen hát a decemberi, ausztrál nyári államvizsgám!:D miután ezt az új tervet elmondtam mindenkinek, aki számít, és beleéltem magam, h oké,akkor így is lesz, annyira megnyugodtam, hogy az összes szakdogás és államvizsgás anyagomat beraktam a gépemen egy mappába, aminek ezt az ausztrál nevet adtam: "no worries!":O

És hogy miért nem felvételiztem az idén induló mesterképzésre? Ennek is vidám története van ám, amit nemsokára szintén megosztok! De tényleg! ;)

2 megjegyzés:

desireoflove írta...

Porogtek az esemenyek:D
Amugy az elozo bejegyzesedre nem tudok valaszt adni :/
Ehhez pedig annyit tudok hozzafuzni, hogy jobb kesobb, mint soha, es legalabb nem lesz elkapkodva ami azert mar valami (:
Sok szerencset akkora!:D

Djarimirri írta...

hát még a mostani bejegyzéseim eseményei hogy pörögnek! ;)
de hamarosan más témát is hozok, csak ezt már nagyon fel szerettem volna tenni, hogy ebből is jobban megismerjenek, meg a terveimet is ;)
de most szerintem, ha nem leszek től lusta, többször fogok frissülni, mert négy napos hosszúhétvége jön május 1 miatt ;)