Olasztrália leírása

április 21, 2012

Heti híreim

De eltűntem...:S bocsi mindenkitől! Az egyetemi életen kívül sajnos más is közbejött, ami miatt nem igazán volt erőm írni.Nem lelki dolog, hanem csütörtökre lebetegedtem, így sajnos még órára sem tudtam menni :(

De kedden és szerdán még voltam, így arról tudok írni!:D

A keddi nap egy meglepetéssel indult: egy esztergomi barátnőm jelentkezett Angliába au pairnek; az eredeti terve az volt, hogy befejezi a félévet és csak nyáron megy ki. Viszont felkereste őt egy nagyon szimpatikus, kedves, három gyerekes angol család, akik nem tudnak várni nyárig. Annyira megtetszettek egymásnak a barátnőmmel, hogy a barátnőm már ezen a hétvégén (vagyis holnap reggel!) repül hozzájuk!:D ahogy mesélt róluk, nekem is nagyon szimpatikusak voltak, így a barátnőm helyében én sem várnék nyárig, főleg, ha a család már a hétvégén tudja fogadni! Ez olyan fantasztikus! Egyébként vidéken, nagyon barátságos környéken laknak, Hastings közelében; a gyerekek 1-, 3- és 6 évesek. És tudjátok, miért jó, hogy a barátnőmet ők tudják fogadni? Mert az anyuka angolt tanít külföldieknek! És szerintem tökszupi, hogy olyasvalakivel lehet kapcsolatban a barátnőm, aki azon túl, hogy anyanyelvi angol, a foglalkozásából adódóan még el is tud magyarázni olyan dolgokat a nyelvvel kapcsban, amik lehet, h nekünk, akik csak tanuljuk a nyelvet, nem egyértelműek. Bár a barátnőm sokkal jobban beszél nálam, biztos ő is örül ennek :)

Jaj, bárcsak becsomagolhatnám magam a bőröndjébe és vele mehetnék!:O 13 éves korunk óta ismerjük egymást, sok mindent megosztunk egymással, ezért nagyon fog hiányozni. Persze örülök, hogy ilyen szuper lehetőséget kapott, bizti nagyon jól fogja érezni magát, sokat fog tanulni is, stb... csak akkor is, belegondoltam, hogy holnap elutazik és nyár végéig nem is találkozunk :( persze a kapcsolatot neten fogjuk tartani mindenképpen.

És hogy kicsit a keddi órákról is írjak: úgy látszik, a szünetben nagyon felfrissülhettem, mert még a nyelvészeti óra sem fárasztott le annyira, mint szokott. Az olasz nyelvésszöveg fordítása is könnyen ment!

Délután még készülgettem másnapra, de este szintén ért egy meglepetés: tesóm barátai jöttek el hozzánk, ami azért volt meglepetés nekem, mert először úgy volt, h csak tesómmal találkoznak valahol. De így sokkal jobb volt, mert én már ezer éve nem láttam őket, pedig olyna jó fejek! :) végighülyéskedtük az estét:D

Szerda reggel már vártam a 10-kor kezdődő olasz irodalomtöri szemináriumot.. miért is? Nos, van egy hihetetlenül pesszimista olasz költő-író, akitől három prózai olvasnivalót kaptunk a szünetre. És ami engem illet, annyira bánt ennek az embernek a pesszimizmusa, hogy már vártam a pillanatot, amikor jól kielemezhetem és véleményt mondhatok róla:D Egyetemen az ilyesmi megengedett, sőt, a tanárok kifejezetten örülnek is annak, ha a diáknak saját gondolatai is vannak egy műről, nem pedig csak bemagolja a mások által írt, sablonos "vajon mire gondolhatott a költő?"-maszlagot. Míg a gimiben a falra másztak attól, ha valaki a saját gondolatait adta bele egy műelemzésbe, - hisz csak annak szabadott léteznie, amit a tankönyv szerzője megállapított a versről, - addig az egyetemen a tanáraink még kérdezik is a véleményünket egy-egy műről. És nemcsak olasz szakon, magyaron is. És ez nagyon tetszik, mert az irodalomnak ez a helyes megközelítése! :) csak a gimis tanárok állnak úgy a műelemzéshez - legalábbis nekem ez a tapasztalatom, - mintha a gondolkodás valósággal bűn lenne. Pedig bizony nem az! :)

A szerdai nap többi órája is szuper volt. Igazából már tényleg nagyon hiányzott az egyetemi élet. Kedden is már úgy léptem be az aulába az állomásról, hogy "oh de jó, haza értem, itthon vagyok!":D hiába, túl hosszú volt az a két hetes tavaszi szünet!:O

Ezért nagyon mérges voltam, hogy bármennyire is szerettem volna menni csütörtökön és pénteken is, nem tudtam, mert közbejött a betegség. Mégpedig olyan, amiről írni sem lehet, de mindenesetre csak remélni tudom, hogy a diéta és a Normaflore-kúra megteszi a hatását és jövő héten már semmi bajom sem lesz.

Nna.. hát ezek történtek velem a héten. E hírek közül a betegséget persze szívesen kihagytam volna, de hát ilyen is van.. a jövő hetem már száz százalékos lesz! Annak kell lennie!:D

Ma este az RTL-en jönnek a Csillagok! Már várom őket, most lesz az első igazi élő döntő! :) hajrááá! :))

2 megjegyzés:

desireoflove írta...

Eloszor jobbulast!!
Masodszor, en sem voltam suliba egesz heten...nem ereztem jol magam bar betegnek nem mondhattam magam. :)
Hm..a baratnod nagyon szerencses!! Es remelem olyan jo lesz neki ott, mint amilyen kedvel neki indult.
A ket hetes szunet kicsit neha tenyleg sok, de neha nem art a piheno.
A csillag szuletiket en is varom, bar te mar lattad. ;)
Meg egyszer jobbulast!!

Djarimirri írta...

jesszus, hát még ebben is telepátia van köztünk?:O Ez durva!:D
Egyébként köszi, napról napra jobban vagyok, úgy érzem, keddre, mire újra lesz órám, biztosan teljesen rendbe fogok jönni :) a gyógynövényes teák (kamilla és citromfű) is sokat segítenek :)

Csillag születik: jéé, ez nem úgy van, h ugyanakkor van, amikor nálunk, csak nálatok az időzóna miatt nem este, hanem délután? Na ezt most jól megfogalmaztam:D
tényleg, van vmi számítógépes progitok, amivel be tudjátok hozni a magyar műsorokat, meg bármit? Mert rádiós progi van, amivel be lehet hozni a világ szinte összes rádiócsatornáját, de tévésről nem tduok, viszont jól jönne, mert akkor az ausztrál tévét is tudnám nézni a neten:D