Olasztrália leírása

április 27, 2012

Jövőépítésem története 4. rész - az újabb meglepetés :)

És még mindig nincs vége a sztorinak! De ebből a részből végre kiderül, miért érek rá annyira a szakdogával és az államvizsgával. Ezután az álomépítős sztori után pedig más témával jövök majd :)

Jan. 31-én, amikor körbe tudtam volna repülni a Földet a boldogságtól, hogy mégiscsak van jövőm, arra is gondoltam, hogy ha most össze is jön az eredeti olasz tervem, azért az angolt sem fogom hanyagolni.

És február 2-án kiderült, hogy nem is szabad!

Ugyanis megtudtam, hogy tényleg indul a várva várt olasz szakfordítói mesterképzés, csakhogy.. az angol szakfordítói képzésen belül!!! Vagyis: a képzést két szakirányon lehet végezni, az egyik szakirány az angol és a másik egy választható nyelv, ami nálam persze egyértelműen az olasz lesz. Az olaszon kívül választható még a francia és a spanyol, de bármit is választasz, az !!!ANGOL!!! kötelező, mert az egész szakfordítói képzés az angol tanszék kezében van, ők szervezik!

Amikor ezt először meghallottam, felcsillant a szemem, hisz vannak ám terveim az angollal is ;) másrészt meg rögtön az jutott az eszembe, hogy kettő több, mint az egy, így csak nyerhetek azzal, ha elvégzek egy két szakirányos képzést.

De aztán megijedtem, amikor megtudtam, hogy a jelentkezőktől felsőfokú angol nyelvvizsgát kérnek..:( a fentiek után ez mondjuk egyértelmű is, hisz egy komoly mesterképzésre azért nem lehet ám csak úgy betoppanni a semmiből.. de akkor is, ha msot szeptemberre jelentkeznék, márpedig arra akartam (az olasz miatt persze), hogyan hozhatnék össze egy felsőfokú angolt májusig? Hát osztottam-szoroztam, és arra jutottam, hogy képtelenség lenne... Bár 2011 nyara óta frissítgettem az angolom (pl. maileztem Ausztráliával, meg ilyenek), de azért messze nem vagyok még azon a szinten, hogy s.o.s lezavarjak egy felsőfokút.

Ezért február közepén felvettem a kapcsolatot az angolos tanárokkal és megkérdeztem, nem lehetne-e arról szó, hogy az olasz diplomámat fogadják el felsőfokú nyelvvizsgának,vagyis az olaszt első nyelvként, az angolt meg csak másodiknak és akkor abból elég lenne a középfokú is. Azt írták, hogyha sikeres felvételi vizsgát teszek, nem fontos a felsőfokú angol. Jaaaj, tényleg, még felvételi vizsga is lenne, angolból is! De nem középszinten kérdezik, még az olaszos hallgatóktól sem, abban biztos voltam.. Ha valamennyire most megy is az angol.. akkor sem egyetemi szinten, ez száz! Ha valamilyen csoda folytán sikerülen a vizsgám és fel is vennének, akkor is sokat nyűglődnék, mert az egyetemi angol alapok hiányoznak. Így csak a képzés olasz részére tudnék építeni, az angollal meg megszenvednék, ez biztos..

Így végül febr. 15-én vettem egy nagy levegőt és elhatároztam azt, amit annyira nem akartam, de most mégis szükség van rá.. Ez pedig nem más, mint, hogy kihagyok egy évet; időre van szükségem ahhoz, hogy egyetemi szintre hozzam az angolom, ezért jön jól az az egy év. Ez idő alatt az egyetemi könyvtárból beszerzem majd a legtöbb anyagot, ami ebben segíthet. Ezen kívül, hogy teljesen biztos legyen, benevezek egy felsőfokú angolra is. Szóval unatkozni semmiképp sem fogok az alatt az egy év alatt, az biztos, főleg, hogy febr. 18-ától angol különórákra is járok! S ha minden terv sikerül (márpedigmiért ne sikerülne?), akkor jelentkezem a 2013 szeptemberében induló fordítói mesterképzésre. Akárhogy is nézem, sokkal nagyobb esélyekkel fogok indulni, mintha most felvételiztem volna! Szóval épülget a jövőm, semmi gond nem lesz!

Hát emiatt nem gáz, hogy nem államvizsgázom most júniusban, hanem csak decemberben! :) az angol felkészülés révén is időm,mint a tenger ;)

A lehetőségek tehát már adottak, most már csak rajtam áll, hogy egy igazán szép, "olasztrál" (olasz-ausztrál) jövőt építsek magamnak! :)

2 megjegyzés:

desireoflove írta...

Annyira tudom irigyelni azt, hogy ennyi alom el benned es hogy nem adod fel :)
Es visszaolvasva az egeszet, tetszik, hogy hajtasz elore es csak elore nezel (:
Es biztos vagyok benne, hogy minden rendben lesz, es ha nem is szeretted volna kihagyni azt az egy evet, csak a javadra fog valni, ugyhogy ne busulj!:)

Djarimirri írta...

igen, ez így van, hiszek az álmok erejében és ezért is nézek mindig előre. De valójában az, hogy mégis megvalósulhat, szerintem nem is magamnak, hanem az Égieknek köszönhetem, mert jan. 30. előtt tényleg nem volt sok remény.. de 2012 első csodája megtörtént! :)
köszi a biztatást!