Olasztrália leírása

szeptember 02, 2012

Angol próbanyelvvizsga - minden jó, ha a vége jó!

Igazából annyit gyakoroltam, hogy végül aug. 25-én azzal az érzéssel mentem el a próbanyelvvizsga első részére, hogy olyan feladat biztosan nem lesz, ami nem fog menni. Na, ehhez képest sajnos szinte mindegyikben voltak olyan nehézségek, amire nem számítottam. A Reading kérdéseinél pl. többször volt olyan érzésem, hogy a válasz benne sincs a szövegben (mondjuk ilyen érzésem már a gyakorlásnál is volt). A Writingnél pedig (egyik kedvenc városomat kellett bemutatni az egyik feladatban) sokat gondoltam arra, hogy mégtöbb angol szót kellene ismernem ahhoz, hogy ne csak olaszul tudjam megfogalmazni azt, amire gondolok. Úgy képzeljétek el, hogy annyira nem jöttek a szavak, hogy a 200 szavas levél helyett csak 140 szavasat tudtam írni. Így amikor minden feladattal elkészültem, meglepő módon még a Listeninget éreztem a legjobbnak. És úgy általában az járt a fejemben az első három vizsgarész végén, hogy tényleg nem volt rossz döntés ez a próba, mert ha éles lenne, akkor sajnos nem lenne meg..

Hát ilyen híreket tudtam volna írni még 25-e után, de ilyeneket nem akartam. Gondoltam, most már kivárom a végét és utána írok róla.

A vizsga szóbeli részére elsején mentem, de a fenti tapasztalatok miatt ettől csak mégjobban paráztam.. Főleg, mert szóban egyébként is sokkal gyengébbnek érzem magam, mint írásban. És akkor jött a meglepetés: sokkal jobban ment, mint gondoltam, nagyon gyorsan reagáltam a kérdésekre és hangosan beszéltem, nem keresgéltem a szavakat, ahogy pl. sokszor a németországi táborban. Csak akkor akadtam el egy kicsit, amikor magyarul sem volt egyből ötletem a válaszra, de akkor sem telt el sok idő és hamar meglett a válasz :) nem volt sok ilyen helyzet egyébként,mert könnyűek voltak a témák :) (bemutatkozás, egészséges életmód, kommunikációs lehetőségek = email és postai levél előnyei-hátrányai, etc).

Az összes eredményt csak a szóbeli végén tudtam meg, de 60-nál és 68-nál magasabb százalékra egyik rész sem sikerült. Mindenesetre, ha éles lenne, már meglenne, és a tanár is biztatott, hogy jelentkezzek nyugodtan az októberire. Viszont úgy érzem, mégis biztosabb lenne, ha később mennék. Annál is inkább, mert most szeptembertől a szakdolgozatom befejezésére kell koncentrálnom. Persze nem fogom elhanyagolni az angolt sem, főleg, mert a szakdoga befejezése mellett azt tervezem, hogy néhány angolos fordítási órára bejárok az egyetemen ettől a félévtől; egyrészt, hogy bővítsem a szókincsem, másrészt, hogy egy kicsit angolul is ráhangolódjak arra, ami majd a mesterképzésen vár rám :)

Mindenesetre, a próbanyelvvizsgán a szóbeli rész adta a legtöbb erőt, egészen újjászületve éreztem magam utána :) és megkönnyebbültem, hogy ha éles vizsga lett volna, már meglenne, még ha nem a legmagasabb pontokkal, akkor is! Hát mégsem veszett el az a sok idő, amit nyáron az angolra fordítottam! Dolgozom rajta továbbra is, hisz megéri és addig meg sem állok, míg ebből a 60%-ból 80% nem lesz!

Nincsenek megjegyzések: