Olasztrália leírása

augusztus 21, 2012

A "modern" technika átka

Mivel egész nyáron angoloztam, a héten már jelentkeztem nyelvvizsgára is. Pontosabban egyelőre csak próba-nyelvvizsgára :) a Mária Valéria Nyelviskolában ilyenre is van lehetőség. Bármennyire is mondja a felkészítő barátnőm, hogy mehetnék rögtön az élesre, én azért előtte inkább felmérem a dolgot. Talán ő kicsit elfogult:D nagyon bízik bennem, csak mivel nekem az angol az olasz után furcsa és úgy érzem, nehezebben is megy, bármennyire is szeretném most már annyira, mint annak idején az olaszt, úgy érzem, nincs még elég jó szókincsem és még bőven van mit tanulnom, mielőtt beleugranék egy igazi vizsgába. Egyébként a próbán is ugyanannyi időd van mindenre, meg ugyanúgy pontozzák a feladatokat; egyedül annyi a különbség, hogy ha jól is sikerül, nem ismerhetik el úgy, mint az éles vizsgát. De sok minden kiderül belőle, meg jobban fel tudsz készülni, hogy mire figyelj az igazi vizsgán. Szóval ez egy jó lehetőség szerintem :)

De ami már kevésbé jó, az a nyelviskola
honlapja
nem tudom, miért, de egyszerűen képtelenség screen readerrel használni. Hiába próbálok enterezni a linkekre, hogy belépjek pl. a jelentkezésbe, a screen reader egyszerűen nem reagálja le, ugyanott maradok, ahol voltam: a főoldalon, akárhogy is próbálok belépni. Próbáltam a legfrissebb screen readerrel Ie8-ban, a két régebbivel ugyanott, aztán a legfrissebbel Mozillában is (a Mozillát csak a legfrissebb érti, úgyhogy ott a másik kettő nem is jöhetett szóba), de mindenhol, mindegyik screenie-vel ugyanez a helyzet. Hát ezen megint csak kiakadtam. Mert még csak nem is arról van szó, hogy vmilyen képzőművészeti, fényképész vagy tudom is én, milyen grafikai honlapon akartam volna eligazodni. Ezeknél ugyanis magától értetődik, hogy nem éppen azoknak tervezték, akik nem látnak és screenie-vel akarják használni. Ilyeneket nem is szoktam "nézegetni". Na de könyörgöm, egy nyelviskola honlapja azért már igazán lehetne olyan, hogy lehessen rajta navigálni screen readerrel is! Egy nyelviskola honlapját vajon miért könnyebb grafikusan megtervezni, mint rendesen? Ez egyszerűen nem fér a fejembe.

A másik dolog - ez már nem weboldalakkal kapcsolatos - , hogy vajon a Skype miért akar folyton frissülni és ha frissül, utána vajon miért nem lehet használni? Komolyan mondom, a legfrissebb skype menüje így néz ki: "üzenet küldés: nem érhető el"; "partner felhívása: nem érhető el". Könyörgöm, akkor mégis mire jó a legfrissebb skype? Mert én csakis azért használom ezt a progit, hogy gyorsüzit küldjek és mikrofonon beszélgessek olaszokkal meg néha angolul is. De ha a legfrissebb skype-ban semmi sem érhető el.. akkor a frissítéssel csak annyit értem el, hogy lett egy progi a gépemen, ami már semmire sem jó és csak a helyet foglalja. De olyan progi meg minek?

A csapból is az folyik, hogy 21. századi modern technika így meg úgy, vedd meg azt, frissítsd amazt és akkor mégnagyobb élményekben lehet részed etc. De komolyan mondom, amikor ez a híres "modern" technika már annyira értelmetlenül modern, hogy a legfrissebb verziós dolgokat már használni sem lehet, na akkor valahogy azt kívánom, bárcsak bushman lánynak születtem volna... Akkor legalább nem lennének ilyen gondjaim!:P

Nincsenek megjegyzések: