Olasztrália leírása

szeptember 07, 2013

Detektív-tippem a rejtélyes dokumentumokhoz

Nos, még a múlt héten beszéltem a bátyámmal a
a laptopommal kapcsolatos rejtélyről
de persze ő sem érti. Viszont nekem már van egy tippem arra, hogy történhetett, igazából akkor jutott eszembe, amikor neki is elmeséltem:D

Szóval szerintem elképzelhető, hogy az ismeretlen doksik és zenék úgy kerültek a gépemre, hogy a benne lévő winchestert ezelőtt biztonsági mentésre használták. Valószínűleg olyan vinyó van benne, amit külsőként is lehet használni, így lehetett, hogy valaki egy időre rámásolta a fél életét, aztán amikor rárakta az új gépére, visszavitte a vinyót az üzletbe anélkül, hogy letörölte volna róla az anyagot. Nem tudom, helytálló-e a feltételezésem, annál is inkább, mert arról már fogalmam sincs, hogyan került pont egy ilyen winchester pont az én gépembe. Újrahasznosítás?:D Akor is furcsa, hisz az üzlet nem a gyártó, nem hiszem, hogy csak úgy pakolgatják a vinyókat egyik gépből a másikba, szóval lehet, ezen az elméleten még dolgozni kell.

Igazából csak arról jutott ilyesmi az eszembe, hogy nekem is van egy külső winchesterem, ami életmentő volt akkor, amikor gimiben (tizenkettedik els félévében ráadásul!) tönkrement az Acer-laptopom. Para volt ezerrel, mert egyik nap még minden oké volt a géppel, aztán másnap már nem reagált semmire, én meg majdnem szívbajt kaptam, mert olasz és zenetöris önképző anyagokon kívül négy gimis évem kemény munkája volt benne: szkennelt anyagok, érettségihez sok minden, jegyzetek, dolgozatok, a negyed életem! De a gépet be sem lehetett kapcsolni, tényleg nem reagált semmire, másolat meg nem volt sehol a negyed életemről. így amikor elvittük javíttatni, mellékeltem hozzá egy levelet, amiben kértem a szakikat, hogy bármi is történik, az adatokat mindenképp mentsék át róla valahová, mert a jövőm múlik rajta. Gondoljátok el, látássérültként nem úgy van az, hogy majd elkérem valakitől a könyveket, vagy a kidolgozott tételeket és megoldódik minden. Mert hiába adta volna oda valaki, elolvasni csak akkor tudtam volna, ha mindent újra gépre viszek, ami négyévnyi anyagnál maga lett volna a pokol. Nem tudtam volna elviselni, ha az egész gimit a nulláról kellett volna kezdenem érettségi előtt. Oké, sok minden benne volt a fejemben, de akkor is! Azt az egy hetet, amíg javították a gépet, nem kívánom senkinek! De aztán a hét végén kiderült, hogy a gépben az alaplap égett ki, a vinyó pedig nem sérült, de biztos, ami biztos, azért átmentettek róla mindent egy külső MSI-winchesterre, ahogy kértem. Elmondhatatlan érzés volt a kezembe venni azt a winchestert, egy hét bizonytalanság után. Hatalmas kő esett le a szívemről, főleg, amikor megnéztem és mindent úgy találtam rajta, ahogy az Acer-gépen hagytam. Először úgy volt, hogy csak kölcsönben lehet nálam a külső vinyó, de aztán végül meg is vettük, hogy tudjak rá biztonsági másolatokat készíteni a sulis anyagokról arra az esetre, ha bármi történne még a géppel.

Ezt a történetet azért meséltem el, mert tudom, milyen jól jön egy külső vinyó, amikor tönkremegy a géped és azt hiszed, elvesztetted a dokumentumaidat. Na meg azért is, mert emiatt sejtem, hogy a mostani Samsung-gépemben lévő vinyónak is hasonló lehetett a sztorija, mint az én külső MSImé. Azzal a különbséggel, hogy az emberke, aki biztonsági mentést kreált rá az anyagairól, a másolás után visszavitte a boltba, nem vette meg, ahogy én az MSI-t. Annál is inkább, mert egy Acer mappán belül vannak az ismeretlen dokumentumok, nem pedig Samsungban! Szóval biztos, hogy nem azonos márkájú gép biztonsági mentése került rá!

De azért az még mindig kérdés, hogy miért pont ez a vinyó került a gépembe:D nem zavar, csak kíváncsi lennék rá. És az is kérdés még, hogy mit kezdjek ezekkel az anyagokkal, biztos-e, hogy emberünk tényleg elmentette magának, nem pedig azóta is keresi őket... Mindenesetre, ha kiderítem a nevét a dokumentumokból (eddig mindig elfelejtettem, pedig tényleg nem ártana), megpróbálom vele felvenni a kapcsolatot, hátha mégsem másolt át magának mindent és akkor átadhatom neki :)

Nincsenek megjegyzések: