Olasztrália leírása

július 03, 2015

Mit rejtenek Sydney őslakos elnevezései? Most kiderül!

Ma igazi kincsekre bukkantam! Már régóta szerettem volna tudni, mit jelentenek egyes aborigin elnevezések. Mindig is zavart, hogy hiába vagyok az ausztrál őslakos kultúra elkötelezett rajongója, mégis csak az angol neveket értem, mert eddig nem találtam magyarázatot a hangzatos aborigin szavakra. Na most tt egy kis szótár, amit az AIATSIS honlapjáról tett közzé egy Fb-oldal, én pedig közzéteszem itt!

Néhány Sydney-i városrész neve és aborigin jelentése
- ALLAWAH = pihenj meg, maradj itt
- BUNNERONG = alvó gyík
- CABARITA = víz melletti, a víznél lévő
- CAMMERAY = a helyi északi törzs neve; Port Jackson
- COOGEE = rossz; az elpusztult és partravetett hínár szaga.
- COVAN = nagy víz; de nagybácsit is jelent:O
CRONULLA = kicsi rózsaszín tengeri csiga
GIRRAWEEN = virágosrét
- GUNNAMATT = homokdűnés tengerpart
- GYMEA = óriás liliom; de ugyanakkor azt is jelenti, hogy kismadár
- ILLAWARRA = tenger közelében lévő magas hely
- JANNALI = Hold
- KILLARA = mindig itt
- KURING-GAI = a Kuring-gai törzs lakhelye vagy vadászterülete
- LILLI PILLI = mirtuszfa
- MAROUBRA = a hajdan itt élő törzs neve; de ez a szó azt is jelenti, hogy jó.
- PARRAMATTA = ahol az angolnák lefekszenek; sötét dzsungel; a folyó felső része
TOONGABBIE = vízközelben lévő hely
TURRAMURRA = magas föld; egy kis folyam
WAHROONGA = a mi otthonunk
WARRAWEE = gyere ide
WOOLOOWARE = mocsaras síkság

Annyira tetszenek! Remélem, nemsokára több ilyet is tudok írni! Ja, mielőtt még elfelejtem, a forrása

ennek a pdf-nek
a tizennyolcadik oldala.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

gg