Olasztrália leírása

július 17, 2013

Egy Tuti Nyelvtanuló Módszer :)

Jún. 28. óta szabad vagyok, mint a madár. A napjaim természetesen ausztrálosan és Twilightosan telnek. Ausztrálosan azért, mert múlt héten volt az ausztrál bennszülöttek tiszteletére rendezett NAIDOC Week, aminek a közvetítését végig dokumentáltam azzal a jó kis rádiós progival, amiről már írtam. És a tavalyi dokumentáláshoz képest előrelépés, hogy hangszerkesztővel is tudom rendszerezni a 4-5 órás felvételeket, így a végére lesz egy rendezett, komplett kis ausztrál archívumom, amiben könnyű eligazodni. Majd a tavalyiakat is rendezem így, mindenesetre, ahogy hallgatom a dokumentációt, az interjúkat, a jobbnál jobb ausztrál zenéket, ráébredek, hogy minden eddiginél jobban vágyom az Ötödik Kontinensre!

Na és a Twilight hogy jön már megint a képbe? Nos úgy, hogy angolos felvételi sikereim hatására elhatároztam, hogy elolvasom eredetiben is! Először úgy terveztem, hogy nem veszem hozzá a magyar fordítást, de aztán rájöttem, hogy van benne egy csomó olyan kifejezés, ami a mindennapjaimban is jól jöhet, főleg a párbeszédeknél. így aztán fogtam és elkeztem kijegyzetelni ezeket a kifejezéseket, aztán a magyar verzsönben meg is kerestem a megfelelőjüket. Odaírtam őket az angol kifejezések mellé, és ahogy haladok a könyvben, folyamatosan keresem, ha valami ismeretlent látok és egy worddoksiba jegyzetelek mindent, ami jól jöhet. Mondom, persze nem az egész könyvet, csak tényleg, amit gy érzek, hogy még nincs benne a fejemben, de jó lenne, ha már benne lenne:D Egy mondat vagy bekezdés angolul, mellette a magyar megfelelője. Többször átolvasva aztán ezeket memorizálom is és legközelebb, ha Grahammel vagy bárkivel beszélgetek, könnyen beugranak majd a megfelelő kifejezések. Tuti módszer, olasznál is bejött ez, amikor önképzéssel tanultam. Bár ott nem regényből vettem ilyen bármikor jól jövő kifejezéseket, de a módszer ugyanez volt: először az olasz mondat, mellette a magyar megfelelője, majd többször átolvasva memorizálni, aztán előszedni a kellő időben :) mert hogy beugrik, amikor kell, ez száz százalék! Csak ajánlani tudom mindenkinek :)

Most megyek, de majd újra jövök, lehet az is, hogy akár még ma!

Nincsenek megjegyzések: