Olasztrália leírása

március 25, 2014

"Száz éven át vártam, hogy ausztrá lehessek"

Marissa nem írt még, úgyhogy visszajöttem egy ausztrál hírrel, amit már februárban meg akrtam osztani. Pontosabban már a jan. 26-i Ausztrália Nap környékén, mert akkor volt leginkább itt az ideje, de azért talán még most is jöhet :)
A bejegyzés címe nem attól a százéves iraki-ausztrál nénitől származik, aki ihlette, csak én tettem hozzá, hogy akár ő is mondhatta volna.

Hogy az ünnep emlékezetesebb legyen, sok bevándorló teszi Ausztrália napra az állampolgársági ceremóniát. Ezt tette egy 100 éves iraki asszony is, aki az ideji Ausztrália napon tette le az állampolgársági esküt. Ezzel a legidősebb újdonsült ausztrálok egyike lett.

A most Sydneyben élő 100 éves Aziza Rawainit a hazájában dúló háború, folyamatos harcok és erőszak űzte Ausztráliába, a családjával együtt. Azt mondta, a rokonaik már rég elhagyták Irakot, hát akkor ők miért maradtak volna? (ó, ha minden ilyen egyszerű lenne! Jó persze, tudom, csöppet sem volt az...) Azt is mondta még: "Olyan országban éltünk, amit nem szerettünk és egyáltalán nem éreztük azt, hogy oda tartozunk. így most itt vagyunk és nagyon boldogan élünk itt.

Raiwani néni 1913. júl. 1-jén született Irakban, amikor az ország még az Ottomán Birodalom része volt. 2008-ban érkezett Ausztráliába.

Idén Jan. 26-án Ausztrália szerte 396 állampolgársági ceremóniát tartottak. Raiwani néni egyike annak a több mint 150 országból származó 17.800 főnek, akik 2014-ben nyerték el az ausztrál állampolgárságot.

Az első állampolgársági ceremóniát 1949-ben a canberrai Albert Hallban rendezték. Abban az évben 2500-an tették le az esküt, jórészt olaszok, lengyelek, görögök, németek és szerb-horvátok. A legelső állampolgársági ünnepség óta már több, mint 4,5 millióan lettek ausztrálok. A frissen avatottak között ebben az évben főleg briteket, indiaiakat és dél-afrikaiakat találunk.

Irakból Rawaini nénivel együtt csak 161-en érkeztek. - Ma és holnap ez már az én hazám, itt élek és itt fogok meghalni. Megpróbálom elfelejteni a múltamat, hisz itt élek és boldog vagyok - mondta még Rawaini néni.

A cikk forrása: www.abc.net.au/news/.../iraqi-woman...new-citizen/5218038

Nincsenek megjegyzések: