Olasztrália leírása

május 01, 2014

Végzetes rendszerfrissítések 1.rész - derült égből IE11

Figyelem! Most következő bejegyzéseim képernyőolvasót nem használó olvasóimnak egyáltalán nem-, vagy csak képernyőolvasót használó ismerős felügyelete mellett ajánlottak!

Ezt azért célszerű kiírnom már az elején, mert lehetnek bennük olyan kifejezések, amiket csak mi, képernyőolvasót használók értünk.

Szóval a napokban történt, hogy szólt nekem kedves Win7 pajtás, hogy nagyon szeretne már frissülni egyet. Én meg, barátságos és megértő felhasználó lévén, megadtam neki ezt a lehetőséget. A Windows Update szerint 9 fontos frissítés és kettő választható volt elérhető. Meg se néztem, mi akar települni, gondoltam, rossz nem lehet, csak rányomtam, hogy hadd menjen.

Aztán, amikor a telepítés után újraindult a rendszer, feltűnt, hogy az Internet Explorer gyorsabb, mint volt. Eredetileg nyolcast használtam, mert Jaws11 azt olvassa a legjobban. Igen ám, csakhogy a frissítés után már nem is nyolcas volt, hanem 11-es, amitől dobtam egy hátast, hisz annak idején már írtam róla, hogy a kilencessel sem jöttem ki jól. Már eleve azt sem értettem, hogyha Win8-hoz tervezték az Ie11-et, hogy kerül az én Win7-emre? Főleg úgy, hogy amikor Ie9-után visszaállítottam a nyolcat, a lelkére kötöttem, hogy bármi is történjék, sohase frissüljön az engedélyem nélkül! Erre most mégsem tudott ellenállni a kísértésnek... oké, aláírom, megnézhettem volna, hogy mi akar tleepülni a Windows Update-ben, de tényleg arra gondoltam, hogy onnan nem szoktak rossz dolgok jönni, az meg talán csak nem baj, ha biztonsági frissítéseket kap a rendszer, nemde?

A gond csak az, hogy annyira a fontos frissítés kategóriában volt ez a 11-es IE, hogy a nyolcast most már vissza se lehet állítani. A 11-es Jaws meg... hát jó, nem annyira reménytelen vele, de idegesítő, hogy a legakadálymentesebb lapok is áttekinthetetlenek, mert oda is üres sorokat szúr be, ahol nincsenek és így egy év mindig, mire megtalálok valamit még azokon a honlapokon is, amiket egyékbént jól ismerek. A másik meg, hogy az űrlapoknál sem a gombok nem látszanak, sem a jelölőnégyzetek. így ha valamit küldeni akarok, vagy pl. Fb-n megosztani vmit, a mezőben még meg tudom írni, de aztán NVDA-t kell behívnom, hogy segítsen ellküldeni. Most jogosan kérdezhetnétek, hogyha NVDA segít, miért nem használom már csak azt a Jaws helyett? Egyrészt, mert bevallom, nem tudtam megszokni egyik hangját sem, másrészt az is zavar, hogy a linkeket nem egymás alá, hanem egymás mellé teszi, így ez is áttekinthetetlen nekem. Bár ha a hangjaival kibékülnék, ezt a linkes dolgot talán be lehetne állítani.. De akkor is, az IE akkor is lassú NVDA-val, pontosabban NVDA az IE-vel; persze ez meg asszem azért van, mert eredetileg Mozillára van tervezve. Ez szép dolog, de a Mozilla viszont még mindig nincs úgy tervezve, hogyne fagyjon folyton. Eddig bármilyen oprendszerben, bármilyen képernyőolvasóval, bármilyen verzióban teszteltem, a Mozilla folyton fagyott! Szóval akárhogy is, minden út a jó öreg Jaws-hoz vezet.

Csakhogy most ez a hülye IE11 még a jó öreg Jaws útját is elvágta.

Amikor utánakérdeztem, azt javasolták, frissítsem a Jaws11-et is 14-re, azzal már Ie11 is jól fut. Hát megtettem, de persze ez a frissítés is további gondokat okozott. A két frissítés tehát rémálommá változtatta az eddig nagyon jól működő Win7-emet, úgyhogy most fogalmam sincs, hogyan tovább. A Jaws14-es kaland részleteiről egy következő bejegyzésben írok.

Ezt a bejegyzést addig is egy naaagy, költői kérdéssel zárom: vajon ebben az okoskodó 21. sz-i világban mikor érjük már meg, hogy a felhasználó döntheti el, hogy fontos-e egy frissítés vagy sem? Ugyanis számomra csak akkor fontos, ha olyasmik vannak benne, amik megkönnyítik a program használatát. De amint egy eddig jól működő program csak azért frissül, hogy frissüljön, használni meg utána már nem tudom, annak semmi értelme!

Nincsenek megjegyzések: