Olasztrália leírása

június 16, 2013

Rejtélyes ausztrál rádiókódok felderítése - a Tapin Radio programhoz:D

Van egy programom, a TapinRadio, amivel rengeteg internetes rádió bejön, így a világ minden táján tudok rádióállomásokat fogni, sőt, a műsorokat mp3-ba is fel tudom venni a gépemre, szóval hipermodern progi. Igen ám, csakhogy az egyik kedvenc ausztrál rádiómnál (épp a Yolngu Radio volt ez!) még tavaly egyik napról a másikra azt írta ki a progi, amikor rámentem, hogy "nincs forrás". Nem értettem, hisz a progi a rádiókat streamurl alapján éri el, és az be volt írva arra a helyre, ahol kell lennie, másképp addig sem tudtam volna fogni az adást. Aztán felmentem a rádió honlapjára, ahol láttam, hogy megváltozott az elérési út. Az új címet beírtam a progiba, de még így sem volt jó, ezután is azt írta, h "nincs forrás"! Hát mi a szösz lehet? Már kínomban fantáziáli kezdtem, és ilyen hülyeségek jutottak eszembe, hogy talán rájöttek az ausztrálok, hogy nemcsak hallgatom, de fel is veszem mp3-ba a műsorukat és ezért le is tiltottak róla? Áááá neeem, az ausztrálok biztosan nem tennének ilyet.. vagy ha mégis, arról azért csak szólnának:D meg ez a progi, amivel veszem a műsort, legális, bárki számára elérhető, és már évek óta fejlesztik, szóval ha gond lenne vele, akkor a progit nem lehetne elérni, nem pedig a rádiót.
Nem tudtam feldolgozni, hogy a kedvenc rádióm eltűnt a progiból, főleg, amikor rájöttem, hogy a winamp még mindig gond nélkül lejátsza a streaming fájlját. Csak nekem az azért nem volt elég, mert olyan ritka műsor, hogy fel is szerettem volna venni mindenképp.
Egy januári szombaton egész délután, meg az egyik kedden szinte egész nap küzdöttem, hogy rájöjek, mi a gond. Semmi siker. Aztán a következő nap egész véletlenül jöttem rá: tavaly nyáron sok ausztrál rádiónak annyira megváltozott a címe, hogy az eddig megszokott cím helyett soknál egy kódot, a streamerfájl kódját kell beírni a forráshoz a progiba! Ezt a kódot viszont csak úgy lehet elérni, ha lementjük a streamert, és megnyitjuk a winampban sajátgépből (fontos, hogy sajátgépből, mert ha a rádió honlapjáról nyitod meg, akkor a winamp nem írja ki azt a kódot, amit a progi hiányol. De csak pár másodpercre írja ki, így résen kell lenni:D nekem harmadjára sikerült elmentenem, megadtam a proginak és láss csodát, végre bejött újra a kedvenc rádióm! Fel is vettem rögtön egy csomó zenét belőle :) mindenesetre jó sok idő kellett, míg rájöttem, hogy mit ért a progi azalatt, h "nincs forrás":O nemsokára atöbbi hiányolt rádió kódját is felderítem! Például a CAAMA Radióét is, ami szintén aborigin, bár sajnos több benne az angol sláger és műsor, mint az Aborigin nyelvű - de azért szeretem, főleg a csütörtöki country-műsorokat csütörtökönként.

Én csak azt nem értem ebben a rádiós progiban, hogy miért nem ismeri fel automatikusan, ha megváltozik a rádió forrása és miért nem táplálja be a legközelebbi frissítésnél? Mert ez tényleg olyan kód, amit nem lehet egyszerűen megszerezni, márpedig ha nincs meg, akkor egy csomó rádiónak csak a nevét látod a progiban, de nem jön be a kódhiány miatt. Lehet, hogy pont ezen a téren még tökéletesednie kell ennek a programnak. Vagy a streameknek, nem tudom:D á nem, mégis inkább a proginak, mert a streameket valószínű pont védeni akarják azzal, hogy nem nyílt a kódjuk, hanem be van ágyazva és csak különleges eszkzökkel lehet kinyerni belőlük. De azt hiszem, ezt egy született informatikus jobban el tudja magyarázni, én csak konyhanyelven tippelgetek :)

Nincsenek megjegyzések: