Olasztrália leírása

június 13, 2013

Utolsó kisvizsgák államvizsga előtt

Tegnap vizsgáztam az egyetemen is, Petrarcából és Boccaccióból. Ketten együtt hat kreditet tesznek ki, így jól jött, hogy ebben a félévben meghirdették őket és fel tudtam venni. És bár legfőképpen most tényleg csak a kreditszerzés volt a cél, jobban örültem volna, ha Petrarcát négyesre tudtam volna kielemezni a Laurájával együtt, de sajnos csak hármasra sikerült. Ami azért esett rosszul, mert Petrarcát valahogy mindig is szerettem, és ezzel a vizsgával úgy voltam, hogy a 13 tétel közül bármi jön, tudni fogom. Úgy is, ha nem ragaszkodom csak a megfogalmazott tétel szövegéhez, hanem inkább a háttérismereteimmel kiegészítve prezentálom, ami a fejemben van. Csak azzal nem számoltam, hogy ha egy konkrét verselemzést húzok, akkor ez a dolog nem igazán működik, mert ilyen elemzéseknél mégis jól jön a megfogalmazott tétel. Még akkor is, ha a verselemzés csak szívatás, hisz honnan tudná azt konkrétan bárki is, hogy mire gondolt a költő, amikor sok esetben még maga a költő sem tudja évek múlva, hogy mire gondolt épp akkor, amikor az adott verset írta?.O Ráadásul Petrarcát már meg sem lehet kérdezni, hogy tényleg úgy van-e, ahogy az elemzők írják,hisz jó párszáz éve már nincs is köztünk.

A legjobban az bánt ebben a jegyben, hogy sokkal többet tudok a költőről, a műveiről, gondolkodásáról, mint amit ennél a verselemzésnél elmondhattam róla. Sőt, sokkal jobban szeretem is, nemcsak hármasra:D Éppen ezért nagyon remélem, hogy időközben megtalálta a Lauráját ott fenn és a vizsgán elemzett canzone - még ha nem is teljesen azt mondtam, amit az elemzők írnak róla - elérte a célját :)

Boccacciótól két novellát mutattam be a Dekameronból. És látszik, hogy bármennyire is szeretem Petrarcát, mégiscsak inkább prózaértő alkat vagyok, mert a Boccaccio-prezentációra négyest kaptam. Végre egy jó hír is!:D

Na meg persze az is jó hír, hogy ezzel a két vizsgával végre az összes jegyem és hiányzó kreditjeim bekerültek az indexembe erre a félévre (a filozófia és az angol három-három kreditje már előbb megvolt) és így jövő héten vééégreee mehetek államvizsgázni! El sem tudom hinni, olyan régóta várom már és jövő héten teljesül! Most már csak amiatt izgulok, nehogy nyelvészeti tételt kapjak:D de ha mégis, azért csak menni fog az is! :)

Nincsenek megjegyzések: