Olasztrália leírása

július 05, 2012

Nemzetközi július

Július tele van interkontinentális ünnepekkel:O először is hétfőn tudtam meg kanadai "Blogbarátnőmtől", hogy 1-jén volt Kanada születésnapja, ami, mivel hétvégére esett, négy napos ünnep volt. Az ausztrál ünnepi hagyományokhoz hasonlóan Kanadában is tartják a hagyományt, hogyha egy ünnep hétvégére esik, akkor szabadnap a péntek és a hétfő is, így lesz egy egynaposból négynapos ünnep :)

Kedden pedig kaptam egy hírt a FB-n a Radio Australiától, hogy júl. 2-ától 8-áig NAIDOC Week van! Ez a hét pedig nem más, mint az ausztrál bennszülöttek ünnepe! Ez az a hét, amikor egész Ausztrália-szerte megemlékeznek az ausztrál bennszülöttek hagyományairól, interjúkat készítenek a közülük kikerült, megbecsülésre méltó hírességekkel, akik értékeset alkottak, sok velük kapcsolatos programot szerveznek és mindenkinek felhívják a figyelmét arra, hogy nem lehetetlen az emberi kommunikáció köztük és a fehérek között. Végre egy hét, ami igazán értük van és amikor én is azt érzem inen Magyarországról, hogy nem nézik le, hanem becsülik őket! Bárcsak egész évre igaz lenne ez!

Mindenesetre, ennek örömére kedden ráhangoltam a gépemet az ABC Extrára (egy szuper ausztrál rádió), és azóta lelkesen követem a NAIDOC programot :) sőt, még fel is tudom venni mp3-ba, így attól sem kell félnem, hogy lemaradok valamiről, amikor itt Mo-n éjjel van! Most is már kb. 16 órája folyamatosan megy a gép és dokumentál, mert rengeteg olyan interjút közvetítenek, ami sok kérdésemre választ ad. Bevallom, el fog telni egy kis időbe, míg egy részüket újrahallgatom és megértem, de így az angolom is edződik. És a listening gyakorlására nincs is ennél jobb lehetőség, hisz minden érdekel, ami a témával kapcsolatos ;)

És az interkontinentális ünnepek sorának itt még nincs vége: tegnap, azaz júl. 4-én volt az amerikai Függetlenség Napja:D annak az eseményeit nem követtem a rádióban, csak úgy eszembe jutott, hogy tegnap volt:)

És még mindig nincs vége! A július annyira nemzetközi, hogy 13-ától még én sem leszek Magyarországon :)

Az úgy volt, hogy áprilisban visszagondoltam 2009-re, amikor életemben először eljutottam az ICC nemzetközi táborba, ami abban az évben Bécsben volt. Annyi szép emlék jött elő, hogy hirtelen igazságtalannak éreztem, hogy csak 14-től 20 éves korig lehet részt venni benne. Bosszankodtam, hogy 20 év fölött miért nincs ilyen lehetőség, amikor abban a korban az ember már sokkal érettebb, mint mondjuk 14 évesen és jobban ki tudná használni az ilyesmit.

De a mérgelődés csak egy napig tartott: ápr. 23-án írtam egy barátnőmnek, akinek sok kapcsolata van, kérdeztem tőle, hogy tud-e valami ICC-hez hasonló nyári progit, amiben 20 év fölött is részt lehet venni. És láss csodát, tudott! Mégpedig nem is akármilyet! Egy kéthetes nemzetközi ifjúsági tábort júl. 13-tól 27-ig, amibe 18-tól 25 éves korig lehet jelentkezni és különböző sport és exploring-programok lesznek :) Alig tudtam elhinni. Bár nem Olaszországban lesz, nem is Angliában, hanem Németországban, a tábor nyelve az angol, ami egy szuper lehetőség egy kis edzésre így nyelvvizsga előtt :) így gyorsan írtam is a tábor szervezőjének egy bemutatkozó mailt és hogy szívesen részt vennék. Az ilyesmik nekem ritkán jönnek össze, de most nagyon reménykedtem, hogy nem teltek még be a helyek. És láss csodát, nem! Már aznap este itt volt a szervező csaj válasza, hogy elfogadta a jelentkezésem! Amikor olvastam a választ, azt hittem, álmodom, még sosem töltöttem külföldön egy hétnél többet - és akkor hirtelen kiderül, hogy én is részt vehetek egy két hetes táborban! Sosem hittem volna, hogy Olaszország vagy Anglia helyett épp Németország lesz az, ami úgymond "befogad" két hétre:O de már nagyon nagyon várom 13-át, úgy érzem, ez a tábor életem eddigi legnagyobb angolos lehetősége :) ilyen szempontból kicsit jó is, hogy nem Olaszország szervezi, mert akkor nagy lenne a kísértés, hogy mindig olaszul beszéljek a szervezőkkel:D

Szóval éljen a nemzetközi július, éljen a nemzetközi nyár! :)

2 megjegyzés:

Magdi írta...

akkor nagyon szép nyaralást neked továbbra is:)))))

Djarimirri írta...

köszönöm szépen, meglesz! ;)