Olasztrália leírása

augusztus 28, 2013

Detektívek, ide! - avagy életem legfurcsább számítógépes kalandja

Van-e valakinek vmi tippje, hogy ez hogyan lehetséges?

Ma, ahogy rendezgettem a dolgaimat a gépemen, rejtélyes meglepetésre bukkantam a vinyó egy olyan részén, amit eddig nem is használtam. Ugye írtam, hogy febr. 10-e óta használom ezt a Samsung laptopot, előtte Acerem volt. A bátyám választotta és vette ezt a gépet egy bp-i infóboltban febr. 8-án, én pedig 10-én láttam először (a dátumoknak később jelentősége lesz). De csak pár nappal később vettem észre, hogy a winchester két részre van osztva: a kisebb rész a C-meghajtó, nagyobbik a D. És mivel alapból a C-re mentődik minden, a D-vel eddig nem is foglalkoztam. Ma viszont ránéztem, mert kíváncsi voltam, mentődik-e oda mégis vmi rendszerinfós vagy frissítős cucc. Találtam is két olyan mappát, ami júl. 17-én lett létrehozva és Microsoftos rendszerjavító kütyük voltak benne. Persze nem ez volt, ami meglepett, hanem ezt figyeljétek!

Találtam az üresnek hitt D-meghajtón egy Acer nevű óriási mappát. Már alapból ez furcsa volt: mit keres egy Acer nevű mappa egy Samsung gépen? Oké, hogy az én előző notebookom Acer volt, de hát ezt honnan tudná ez a gép?:D

Beléptem a rejtélyes Acer-mappába, ahol egyetlen mappa várt, a neve egyszerűen ennyi: Asztal. Ekkor még nem gyanakodtam, csak gondoltam, ide is el vannak mentve az asztalom parancsikonjai és kész. De szó sincs erről, ugyanis belépve négy ismeretlen mappa fogadott a következő nevekkel: "Film", "Paris", "Rose", és a negyedik egyszerűen csak "Új Mappa" néven futott.

Mik ezek és ki hozta létre? Én biztos nem, hisz a D-meghajtót nem is használtam eddig! A bátyám tett volna fel pár dolgot még februárban, mielőtt odaadta a gépet?

Hát ez sem! Ugyanis mielőtt óvatosan beléptem volna a mappákba, megnéztem, mikor hozták létre. Majdnem sikítottam, amikor láttam, hogy febr. 5-én, pedig a bátyám csak 8-án vette és 9-én kapcsolta be először, hogy pár biztonsági cumót felrakjon, mielőtt odaadja. De akkor mégis hogy került ide ez a sok anyag már 5-én?

Mert hogy sok anyag: belépve a mappákba zenék, képek, word-, excel-, pdf-doksik, videók tárháza tárult elém. Az anyagok eredeti létrehozási dátuma áltban 2012 volt. Rrrengeteg zene, kép, minden! Sőt, az mp3-ak között hangoskönyvek is vannak, jórészt magyar irodalom és történelem, de Angliával kapcsolatos ismertető is van, meg Erich Kästnertől is két hangoskönyv. A zenék között is mindenféle, régi és új magyarok (Republic, Bikini, újak közül Caramel, Gáspár Laci, stb.), de külföldi diszkók és sok 2012-es sláger is. De a dokumentumok a legkülönösebbek: pl. van valami adásvételi szerződés egy kocsiról, egy bérleti szerződés és több pénzügyes valami is.. A képek egy "Kepek" és egy "Kééépeeek" nevű mappában is vannak (meg még jópár mappában elszórva, most nézem), és soknak nincs is igazi neve, csak ilyen dscn5340 meg ilyenek; de "Velence2011" és "AnyuRóma" nevű mappák is vannak. Két-három Forma-1-es videót is találtam, amit az az emberke (vagy így jobban elnézve az anyagok mennyiségét és sokféleségét, lehet, hogy egy egész család?) vehetett fel, aki benne felejtette a gépemben a fél életét:O Jesszus, de most komolyan, hogy kerültek ide ezek a cuccok febr. 5-én, amikor mi csak 8-án láttuk először ezt a gépet, és ráadásul semmi közünk sincs ezekhez a cuccokhoz?

Miközben ezt a bejegyzést írom, nézegetem a mappákat, és mindig újabb és újabb dolgokat fedezek fel bennük, szóval így ki is derült, hogy a felét sem írtam le annak, amit itt hagytak. Ez azért van, mert nagyon rendszertelenül vannak az "Acer"-mappán belül a cuccok, amikből egyre többet tudok meg azokról, akik itt hagyták, viszont a nevük még mindig nem derült ki.

Ti mit tennétek, ha hasonló rejtélyes anyagokat találnátok a gépeteken?:O Ja és mondom, nem is használtan kaptam, egy informatikai üzletből van, megvan a doboza is minden papírjával együtt, és jogtiszta Windows7 fut rajta. Akkor mégis ez hogy lehet?

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Szia!
Én csak azt tudom elképzelni, hogy az hagyta ott az adatait, aki felrakta a Windows-t, gondolom nem ezzel együtt vettétek. Lehet nem volt gépe, és használta kicsit, vagy hirtelen nem tudta hova tenni az adatait, oda másolta, aztán elfelejtette törölni.

Djarimirri írta...

De, a Windows alapból rajta volt, még talán régebben is, mint febr. 5, amikor ezek a dokumentumok rákerültek. Onnan gondolom, hogy nem a Windows-zal együtt mentek rá ezek a cuccok, hogy 2010-es Word-telepítési lehetőség van rajta (nem 11-es vagy 12-es, bár nem is tudom, van-e most ennyire friss Word), és a legtöbb Windows rendszerfájl 2011-es dátumot mutat, ha a a tulajdonságoknál megnézem. Szóval a Windows gyárilag van rajta, nemcsak febr. 5-től, emiatt érthetetlen ez az egész..