Olasztrália leírása

március 27, 2013

Havas-húsvéti locsolóvers - és egy üzenet az emberiségnek

Mivel még mindig tart a tél, mindenki ilyeneket mond és ír, hogy: "a húsvéti nyúl idén Mikulás-ruhát ölt és rénszarvasos szánon érkezik", gondoltam, én is bekapcsolódom a kreatívkodásba egy téliesített locsolóverssel. Persze tudom, hogy lány létemre nem pont nekem kéne ilyet kreálni, de a fiúk úgyis lusták:D úgyhogy íme:

"Antarktiszon jártam,
Pingvineket láttam,
Meg akartam fagyni,
Szabad-e locsolni?"

Bátyámat meg apukámat már rá is hangoltam, hogy nekem majd ezt mondják, ha meg szeretnének locsolni:D

De most komolyabbra fordítom a szót, mert hát azért ezt a téli húsvét dolgot nem élem meg ennyire vidáman. Persze tudom, ezzel nem vagyok egyedül. A bejegyzés következő részét már egy hete elkezdtem írni, csak annyira komoly és szónoki, hogy akkor nem is akartam feltenni. De mivel tegnapelőtt pont egy olyan hírre bukkantam, ami csak megerősítette a bejegyzésem következő részét, gondoltam, sajnos itt az idejemegosztani. Egy kicsit még a Föld Órájához is kapcsolódik, ami pedig hétvégén volt. Hát itt jön:

Emberiség, ébredj fel! Már most eltűntek az évszakok, elloptad őket, az önzéseddel, pénzhajhászatoddal, az eszetlen erdőirtásaiddal és még sorolhatnám, hogy mivel. Azt képzeled, mindenek fölött állsz, a legkultúráltabb lények összessége vagy az egész világon. De ha csakugyan olyan intelligens lennél, mint amilyennek képzeled magad, arra is rájönnél, hogy hiába halmozol fel milliárdokat, ha megölöd a bolygót, ahol élsz, te is meghalsz a nyavalyás, szennyes pénzeddel együtt!

Ezt az üzenetet különösen a hódító fehéreknek szánom, akik mindig is annyira felsőbbrendűnek képzelték magukat, hogy nemcsak a természetet irtották, de az emberiség azon értékes rétegét is, akik értették és szerették is a természetet. Fehér ember! Civilizáció címén tetted ezt, mert meg voltál róla győződve, hogy a kontinensek nem angolul beszélő bennszülöttjei vademberek, akik csak akadályoznak hódító, gonosz, önző terveid megvalósításában. Azt hitted, mindent tudsz, s hogy többet már nem is kell tanulnod, meg különben is: mit is tudnál tanulni azoktól az átkozott "vademberektől", akik "csak útban vannak" és "azt se tudják, mennyi az idő" vagy hogy mi az a pénz? Mondjak valamit? Nem igaz, hogy nem tudják az időt, jobban tudják, mint te, csak máshogy tájékozódnak benne. És sok tekintetben értelmesebb dologra is használják, pl. nem arra, hogy irtsák a Föld értékes esőerdőit, vagy hogy olajat és más szennyezőanyagokat vezessenek az óceánba, stb. Irtás helyett megbecsülik, harmóniát alkotnak a természettel, aminek a révén pl. az időt is tudják. Igen, tudják, ha hiszed, ha nem. És tudod miért? Mert birtokában vannak egyfajta különleges bölcsességnek, amit generációról generációra adtak tovább. Ennek a bölcsességnek a révén pedig természettel alkotott harmóniájuk olyan , amire te, "Civilizált Fehér Ember", sohasem voltál és már nem is leszel képes.

Persze, amikor felfedezted Amerikát és Ausztráliát, meg Ázsiában is terjeszkedtél, és az őslakosok nagy részét kiirtottad az erdőkkel együtt, valamit igencsak elfelejtettél. Mégpedig azt, hogy épp az erdők léte és az őslakosok természetes bölcsessége, természetértő harmóniája az, ami megakadályozhatta volna, hogy eltűnjenek az évszakok.

Ezért nagyon kérlek.. Még van egy kis remény. Még maradt néhány őslakos törzs, és néhány erdő is. Hát ne kövesd a eddigi évszázadok rossz példáját! Becsüld meg a meglévőt, vigyázz rá és segíts, hogy még sokáig fennmaradhassanak! Ha így teszel, sokkal nagyobb esélyt adsz bolygónk túlélésére!

Nincsenek megjegyzések: