Olasztrália leírása

március 15, 2013

Négyes lett a szakdogám!

Ahogy délelőtt ígértem, itt jönnek sorban az elmaradt beszámolók, először is a jan. 18-i és 29-i.

A cím ellenére nem a szakdogahírrel kezdem, de a következő bekezdésben ott mosolyog az is! De ugyanazon a napon, amikor ezt megtudtam, jan. 18-án még volt egy olasz irodalomtörténeti vizsgám az egyetemen.. Tudjátok, az, amelyiket tavaly nem tudtam felvenni a Neptunban, csak bejártam az órákra és mivel nem lehetett akor dokumentálni, nem is volt olyan nagy baj, hogy akkor júniusban nem sikerült.Felvettem hát szeptemberben, gondoltam, a dec.-januári vizsgaidőszakban összehozok belőle egy jó jegyet, amit már be is lehet írni a Neptunba. Bár rengeteget készültem rá, sajnos ismét csak hármas lett a vége.. Pedig most még a verset sem felejtettem el megtanulni, sőt, annyira átjárt a küldetéstudat, hogy a választható Leopardi-versek közül a leghosszabbat tanultam meg kívülről. Hát mondanom sem kell, jan. 3-a óta mindennap szavaltam, gyakoroltam, fényezgettem, persze a 10 tételről sem feledkeztem meg. De a vizsgán a tételek nem is nagyon jöttek ellő, mert miután elmondtam a verset, csak Leopardiról voltak kérdések, amiknek a nagy részére tudtam is válaszolni, mégsem volt mindez elég még a verssel együtt sem egy jó kis négyeshez. Na de félre a panaszkodást, az a jegy nem a világ vége, főleg, mert jó hírek is vannak ám itt!

Ugyanis még ugyanaznap, azaz jan. 18-án megkaptam a szakdolgozati bírálatomat, amiből kiderült, hogy négyes lett a szakdolgozatom! Hatalmas kő esett le a szívemről, nagyon jó érzés volt olvasni a bírálatot, nemcsak a jegy miatt, hanem amiatt is, mert többek között az állt benne, hogy a szakdolgozati fordításomat akár publikálni is lehetne! A könnyem is kicsordult, amikor először olvastam. Most már tudom: nem iába küzdöttem annyit ősszel! Csak jönne már június hamar, hogy államvizsgázhassak!:D

A januári olaszos államvizsga egyébként jan. 29-én volt. Bár majd megszakadt a szívem, azért elmentem rá, gondoltam, egész más úgy meghallgatni egy álamvizsgát, hogy már én is írtam szakdolgozatot. És tényleg :) nem bántam meg, hogy elmentem, mert bár senki sem írt az enyémhez hasonló témában, az ő védésüket hallgatva bennem is összeállt, hogy én hogyan fogok védeni júniusban, amikor már tényleg eljön az én időm is ) addig is: most nem az a lényeg, hogy januárban mégsem lehettem ott az államvizsgázók között, hanem, hogy négyes lett a szakdogám! Azért ez júniusra is sok erőt ad ;)

Nincsenek megjegyzések: