Olasztrália leírása

január 11, 2013

Ilyen volt 2012 - 1. rész

Elkészült a 2012-es évösszefoglalóm is.. hát.. tényleg nem az én évem volt, azt sajnos meg kell hagyni! Bár pozitívum, hogy januárban azért kaptam egy kis reményt az olasz fordítói képzésre, amiről olyan rég álmodozom, meg sok ausztrál felfedezés is volt, plusz egy kéthetes nemzetközi táborban is részt vehettem. Na de menjünk sorjában.

2012 Január: az év elején úgy tűnt, végérvényesen elbúcsúzom a 2011-es ausztráliai levelezőtársamtól, Christől. Ezt a döntésemet aztán majdnem egész évben bántam, de nem volt mit tenni, féltem, ha újra felvenném vele a kapcsolatot, miután összevesztünk, az csak bekavarna mindent.

De ami az egyetemet illeti: az év két sikeres vizsgával indult aminek hihetetlenül örültem. De voltak kevésbé sikeres vizsgák is, mint pl. a szociológia és a barokk irodalomtöri, de utóbbit júniusban javítottam, előbbit meg nem is akartam, mert csak általánosan kötelező tárgy volt. így jan. 25-től ismét tudtam egy kis időt szentelni Ausztráliának.

Sajnos a jan. 26-i Ausztrália Nap 2012-ben sem volt árvíz és ciklonmentes. Ez megint csak aggasztott, még akkor is, ha nem voltam ott... Viszont a hónap végén több bennszülött zenét és csapatot fedeztem fel, sőt 28-án a Yolngu Radiót is. Ennek a rádiónak az a különlegessége, hogy a sok Aborigin nevű rádióval ellentétben itt tényleg Yolngu nyelven beszélnek és énekelnek, elvétve hangzik csak el egy-egy angol közvetítés vagy dal. De ami angolul van, az is magukról az őslakosokról szól, nem pedig reklámokról. Szóval nekem nagyon tetszik, rengeteg élményt ad és örülök, hogy az internet révén hozzám is eljutott Magyarországra!

2012 Jan. 30-át is ki kell emelnem. Ugyanis ekkor tudtam meg, hogy elkeseredésre semmi ok, mert mégiscsak indul szakfordítói mesterképzés az egyetemen! Ez a hír olyan volt, mint egy álom. Még akkor is, ha később megtudtam, hogy mégsem olyan könnyű, mert az Angol Tanszék szervezi, ami miatt a fő szakirány az angol és csak második az olasz. De ez sem keserített el, hisz csak az derül ki belőle, hogy tényleg "olasztrál" a jövőm!:D Vagyis kicsit angol, kicsit olasz, de a kettő együtt mindenképp szép és több lehetőséget is ad, mint ha csak egy lenne.

2012 Február: hatalmas dilemmával indult, valahogy úgy éreztem, minden rám szakadt. Azzal kezdődött, hogy a Neptunban már megint nem tudtam felvenni rendesen az óráimat, mert kiderült, hogy tavaly, amikor ünnepélyesen átvettek olasz szakra, mégsem hoztak át minden kreditet. Ebből óriási kavarodás, kérvényezés, világból kifutni akarás, stb. lett. És mint tudjuk, a TO 2011-es ballépésének még most 2013-ban is iszom a levét...

De azért 2012 febr. 20-án elkezdtem a szakdolgozati fordítást. De mivel nem haladtam úgy, ahogy terveztem, márc. 30-ra meg már kész kellett volna lennem a hosszú tavaszi szünet miatt, így végül

2012 Márc. márc. 13-án eldöntöttem, hogy mégsem fogom leadni ápr. 15-én a szakdogát, helyette a következő félévben szép nyugisan befejezem és novemberben leadom,hogy januárban államvizsgázhassak. Na, ennek a tervnek is, tudjuk mi lett a vége, de akkor még ezt nem is sejthettem, mert a neptun itt is kavart és rossz kreditadatokat írt ki...

2012 Április: nyári programot kerestem, amikor egy barátnőm írt egy németországi nemzetközi ifjúsági táborról, amire azonnal lecsaptam és mázlimra még tudtak is fogadni, így júliusban egy felejthetetlen két hetet tölthettem el Hamburg közelében!

2012 Május: rá kellett jönnöm, hogy mégsem vagyok olyan tehetséges zongorista.. Ugyanis a másodévesek megkértek, hogy játsszak barokk-művet az olasz szakesten. El is vállaltam, gondolva, hogy könnyen felfrissítek egy Bachot vagy egy Händelt. De sajnos tévedtem, így végül nem tudtam játszani... De egyszer talán még bepótolhatom!

Folytatom mindjárt a beszámolót.

Nincsenek megjegyzések: