Olasztrália leírása

január 02, 2013

Volterrai Újhold - Itália mindenkiben benne él!

Ezt a cikket még nyáron fordítottam olaszról és nagyon meglepett. Stephenie Meyer amerikai írónő New Moon c. könyvéről szól (a Twilight Saga második része, ha esetleg nem fanként olvasod ezt a bejegyzést). Stephenie egy elképzelt itáliai városba, Volterrába helyezi a történet egy részét, s anélkül ír szinte teljesen hitelesen Volterráról, hogy járt volna Itáliában. Kiderül, hogy amit ő elképzeltnek vél, létező! Idézem a cikket az írónő szavaival:

"Azért választottam Itáliát, mert a regény szempontjából évszázados történelemmel rendelkező országra volt szükségem. Volterra választása valójában furcsa dolog volt. A voltúrok egész történetét megírtam anélkül, hogy behelyeztem volna egy környezetbe. Először elhatároztam, hogy egy fiktív városba helyezem el őket, mert egyre erősebben élt bennem a gondolat, hogy az emberek tényleg el fogják olvasni ezt a könyvet és akkor mit gondolnak majd Forks vagy La Push igazi lakói? Míg a Volturi történetét írtam, teljesen magával ragadott a képzeletem; nem tudtam, hogy végül az olvasóim szórakoztatónak vagy idegesítőnek találják-e a történetet. Ezért, hogy elkerüljek hasonló pánikhelyzeteket, elhatároztam, hogy az antik vámpírbirodalmat egy erre a célra kitalált környezetbe helyezem át. A voltúrok képzeletbeli birodalmát Volturinnak akartam hívni és már azt is tudtam, hogy így a történetet Toszkánába kell helyeznem, arra a helyre, ami két-három órányira lehet Firenzétől. Már meg is írtam a repülőút történetét. Elkészültem a tér, az óratorony és a volturok szobájának a leírásával is. Végül a kezembe vettem egy Toszkána-térképet, hogy megnézzem, vajon Alice-nek észak-dél, kelet-v nyugat felé kell-e vezetnie... és láss csodát! Találtam egy Volterra nevű várost kb. egy órányira Firenzétől! Rákerestem a google-EN IS ÉS AZ ELSŐ KÉP,AMIRE RÁTALÁLTAM NEM VOLT MÁS,MINT A VOLTERRAI ÓRATORONY! FELHÍVTAM A NŐVÉREMET, AKI MÁR ELOLVASTA A FANTÁZIABELI VOLTURIN TÖRTÉNETÉT ÉS MONDTAM NEKI, HOGY NÉZZE MEG VOLTERRÁT. Ő is meghatódott, mert az írásom alapján pontosan ilyennek képzelte el. Furcsa érzés volt, mindketten beleborzongtunk. Így végülis lemondtam arról,hogy egy fiktív várost alkossak, és csak remélni tudtam, hogy Volterra lakói nem fognak rettegni a vámpíroktól. Amikor néhány évvel később ellátogattam Volterrrába, mindenki, akivel beszéltem, nagyon örült a városukban játszódó vámpírtörténetnek. Ami igazán megdöbbentette őket, az a szökőkút. Nincs nekik, de úgy gondolom, hogy a városuk tere anélkül is tökéletes."

Ez szerintem hihetetlen! Ezek szerint lehetséges, hogy Itália mindenkiben benne él? :) Lehet, hogy - ahogy mi sokszor hülyéskedünk vele - előző előző életében már Stephenie is járt ott és egy ilyen emlék révén írt majdnem hitelesen Volterráról anélkül, hogy látta volna?:O Egyszerűen tényleg hihetetlen!

P.S.: Még lesznek ám Twilighttal kapcsolatos bejegyzések, mert nagyon nagyon tetszett a sorozat, a könyvek és a filmek is (főleg az első három!) Twilight forever!

Nincsenek megjegyzések: