Olasztrália leírása

január 08, 2013

Őrült informatika, a 2012-es karácsonyi zongorás tervem és minden jó, ha a vége jó

Nos, a 2011-es sikeren felbuzdulva a 2012-es karácsonyra is valami hasonlóan szépet szerettem volna. És mivel nov. közepétől gyakorlatilag szabad voltam a szakdogaleadás után, már akkor el is kezdtem a készülődést. A tervem ezúttal Michael Dulin amerikai zeneszerző nagyon szép, virtuóz Ave Maria feldolgozása lett volna. Ezt még nyáron hallottam a Solo Piano Radióban és igazából már akkor elhatároztam, hogy karácsonyra meglepem vele a családot.

Igen ám, csakhogy ehhez tényleg nem volt lassítható midi a neten, akárhogy is kerestem. Márpedig a virtuóz részeket csak úgy tudom hallás után megtanulni, ha lassítva hallom és sajnos csak a midit tudom úgy lassítani, hogy ne torzuljon, az mp3-at nem. Hát ha nincs fent midi, majd akkor kreálok egyet én - gondoltam. A 21. sz-i programhegyek között kell lennie olyan proginak, amivel egy instrumentális mp3-at át lehet alakítani midivé! Rögtön rá is gugliztam erre: "mp3 to midi converter". Na, hát ki is jött egy mp3tomidiconverter.com című oldal, amiről aztán lejött egy progi, ami a leírása alapján legalább olyan könnyen használható, mint a youtube to mp3 converter. A leírás szerint csak megadod neki, hogy hol van a konvertálnivaló mp3, kiválasztod, hová mentse a kész midit, és már dolgozik is, magától. Na ja, ez mesésen egyszerűen hangzik, nem is hitem, hogy igaz, főleg, amikor rámentem a konnvertálásra és 10 másodpercen belül már ki is írta, hogy kész. Egyből gondoltam, hogy ez kamu - és sajnos be is igazolódot, mert a könyvtárban, amit kijelöltem a kész midinek, nem volt semmi, hiába írta ki, hogy conversion finished! Hát hogy írhatnak programozók ilyen kamu progit? Nagyon mérges voltam. Ez kb. olyan, mintha azt mondták volna: jó lenne egy könnyen kezelhető mp3-midi konverter, mi? Hát írj magadnak, gyökér!:P

Bár írni nem tudtam, nem adtam fel olyan könnyen, egy héten át napi 1-1 órát mindig rászántam a keresésre, hátha találok valami jót. Mindenképpen meg szerettem volna lepni anyuékat azzal a művel karácsonykor, de sajnos, akárhogy kerestem, nem találtam olyan progit, ami segített volna ebben:S A mai napig iszonyú mérges vagyok, mert annyira hangoztatják, hogy így modern minden, úgy modern minden, és a végén mégsem elég modern ahhoz, hogy még engem is segítsen! Egyszerűen nem tudok belenyugodni, hogy a 21. században nem létezik ilyen program!Csak minden más hülyeség:S

A karácsonyi hagyományt viszont nem akartam megszakítani, még akkor sem, ha 2012 ilyen szempontból sem volt az én évem. Így végül két saját ihletemet játszottam anyuéknak dec. 24-én. Hivatalosan csak egyet terveztem, aminek azt a címet adtam, hogy "Angyalok tánca". Sok magas hangot írtam bele, így tényleg olyan volt sok helyen, mint egy kis karácsonyi zenedoboz, jól hangolt csengettyűkkel :) főleg, mert a digitális pianinót úgy állítottam be, hogy a zongorahang alatt legyen egy kis koncerttermi visszhang, és ez tényleg még szebbé tette az ötletemet. Annyira tetszett mindenkinek, hogy amikor kicsit később bátyám és anyu repetáztak a halászléből, megkértek, hogy játsszak még valamit :) eljátszottam mégegyszer ezt, majd átkapcsoltam arra a hangra, amelyiknél egyszerre szólnak a vonósok és a gitár. Persze ezalatt is ott volt a koncerttermi visszhang és ahogy az első akkordokat leütöttem, már tudtam, hogy most egy lírai szabad ihlet fog előjönni a szívemből. Így is lett; és anyu, aki eddig az étkezőben volt a bátyámmal, odaállt a szobám ajtajához és azt mondta: "olyan szép! Mint egy igazi karácsonyi álom!"

Így elmondhatom, hogy a 2012-es karácsonyi tervem is jobban sikerült, mint gondoltam, még akkor is, ha végül nem az eredetit valósítottam meg. Igazából azért nem szerettem volna saját ihletet játszani , mert év közben is sokat játszom ilyesmiket és gondoltam, hogy karácsonyra nagyobb ajándék, ha nem sajáttal készülök. De anyuék ezt megcáfolták!:D

Ettől függetlenül azért még mindig várok egy olyan programot, ami mp3-ból midit kreál nekem! Vagy ha ilyen tényleg nincs, az sem baj; csak akkor olyan progi lenne jó, amivel torzítás nélkül le lehet lassítani az mp3-at, hogy könnyen és biztosan tudjam hallás után tanulni a zongoraműveket! Remélem, fogok találni, vagy ha ti tudtok, légyszi írjátok meg kommentben!

2 megjegyzés:

hellemaxi írta...

MP3-ból midit a jelenlegi technikai adottságok mellett nem fogsz tudni minőségromlás nélkül készíteni. Én is próbáltam anno, amikor még kezdő stúdiós voltam... A midi file-okat viszont remekül tempóváltoztathatod, ha gondolod, szívesen segítek.

Djarimirri írta...

és milyen progival próbáltad? És hogy romlott a minősége? Más hangszerként ismerte fel a zongorát vagy ezt hogy kell elképzelni? (bocs, ha hülyeséget kérdezek)
a midilassítással nincs gondom, köszi, épp ezért is ragaszkodom annyira a midihez az mp3 helyett. Az mp3-at ugyanis eddig tényleg csak úgy tudtam lassítani, hogy teljesen eltorzult a hangja. Olyan hangja lett, mintha lemerült volna az elem egy régi kazettás diktafonban:S