Olasztrália leírása

június 18, 2012

Felejthetetlen vizsgaélményeim 2011-ből - avagy még a nyelvészet is túlélhető!

Ahogy még a "blogsztrájkom" előtt ígértem, nemcsak az ideji vizsgáimról írtakat osztom meg, hanem a tavalyiakat is. Egyrészt, mert már tavaly is volt blogom, - csak sajnos nem itt -, így már akkor írtam róluk, másrészt, mert sok szép emlékem kötődik ezekhez a vizsgákhoz. Tavaly három másodéves vizsgát örökítettem meg, 2012 elején pedig négyet a harmadév első félévéből :) ezek jönnek most, és holnap délelőtt; aztán holnap este aztán holnap este a második félév, vagyis amik most voltak :) de most akkor először vissza 2011-be!

2011. jún. 2. csütörtök - egy különös, kétvizsgás nap
A diákok rémálma, hogy egy napra két vizsgát kell felvenniük, mert úgy vannak az időpontok, hogy más választás nincs. Na én is átéltem egy ilyet, ez jön most :)

Az egyik vizsga egy nyelvészeti volt, amihez volt 12 tétel, de szerencsére a tanárnő megadta azoknak a fogalmaknak a listáját, amiket mindenképpen hallani szeretett volna a vizsgán. Így könnyebb volt kidolgozni a tételeket. Amikor itthon tanultam és már úgy éreztem, jól mennek a fogalmak, akkor már csak a listát néztem és hangosan mondtam a definíciókat. A vizsga előtt mégis iszonyúan izgultam, mert az egyik nyelvészetszemináriumi jegyem nem lett túl fényes ennél a tanárnőnél és már szerettem volna - úgymond - vmi nagyot alkotni:D hogy meggyőzzem őt is, h nemcsak hobbyból lettem olaszos, hanem komolyan is gondolom :)

Na de térjünk most át a másikra, ami nem volt más, mint egy nyelvi alapvizsga. Na, ez öt részből állt. Három írásbeli és két szóbeli feladatsor volt benne. Az írásbeliben ezek voltak: egy nyelvészeti teszt, fogalommagyarázat (minden témában, országismeretből, irodalomból, és persze nyelvészetből is), és egy irodalomtudományi szöveg fordítása olaszról magyarra. A szóbelinél pedig első körben kaptunk egy szöveget, amit szóban összefoglaltunk, majd a két anyanyelvi tanár kérdezett róla úgy, h pl. hogyan mondanánk másképp ezt és ezt a szót, ilyesmi. A szóbeli második körében pedig meghallgattunk egy interjút, voltak róla kérdések, amikre leírtuk a választ míg ment a szöveg és aztán kikérdezték a professzorok :) jól hangzik, ugye? Jó is volt! ;)

De azért a csajokkal (négyen mentünk csak az első időpontra) a nyelvtani teszt és a fogalommagyarázat miatt nagyon izgultunk. Ezért még pénteken írtam a csajoknak, hogy mit szólnának, ha hétfőn a vizsga előtt még összejönnénk kicsit átbeszélni a dolgokat. Két koleszos barátnőmnek tetszett is az ötlet, így hétfőn délben találkoztunk az egyetemen és nyomtuk este hétig:DD na jó, azért tartottunk egy háromnegyedórás pizzaszünetet is:D meg hülyéskedtünk is, és így sokkal könnyebb volt megjegyezni a fogalmakat :) estefelé már annyira készek voltunk:D Rájöttünk, hogy ha összeolvassuk az egyik öt pontból álló fogalom kezdőbetűit, akkor a VESPA jön ki belőle és erről könnyen meg lehet jegyezni magát a fogalmat isXDXD Hogy fáradtan miket találunk ki!:D Még másnap is ezen nevettünk és reménykedtünk, h ott lesz ez a fogalom a kérdések között.

Amikor hazajöttem, nyugodtnak éreztem magam, meg nagyon örültem, h olyan barátnőim vannak, akikkel tudtam együtt tanulni és emellett szuper délutánunk volt :) este fél11 körül ezzel a gondolattal aludtam el, de aztán olyan 1 körül felébredtem és kettőig csak forgolódtam: mindenféle definíció meg tétel kavargott a fejemben, de főleg az első vizsgámmal kapcsban. "Jajj, át kéne még olvasni.. de nem, akkor nem tudok felkelni reggel.. na de most aludni sem tudok!" -vhogy ilyen gondolataim voltak és végül 2kor feladtam a harcot, felkeltem és átolvastam mégegyszer a 12 tételt:D Ezzel kb. el lehettem 3ig, de utána is csak fél4kor tudtam elaludni. Tényleg bizonyítani akartam a tanárnőnél, de féltem, h bármennyire is szeretném, nem fog menni.

Reggel szomorúan és dobogó szívvel ébredtem. Végig arra gondoltam, miért voltam ilyen bolond, h egy napra bevállaltam két nehéz vizsgát. Annyira belemerültem ebbe, h majdnem elfelejtettem leszállni a vonatról az egyetemnélXD

7:50-re értem az egyetemre, így még tudtam egy kicsit hülyéskedni az egyik csoporttársammal, aki szintén mindig nagoyn korán ott van. A megmérettetés 9kor kezdődött (csak azért megyek mindig ilyen korán, hogy találkozhassam a barátnőkkel reggel meg hát.. a MÁV-ot ismerve semmi garancia nincs arra, h ha a 8as vonattal megyek, nem késem el a vizsgáról v az óráimról:D

Amikor megjelent a tanárnő, rögtön azt kérdezte tőlem: "vizsgázni jött?" Jaaj, hát ennyire érzi, h nem vagyok biztos a dolgomban?:DD "Azt tudja, hogy ez most egy rövid vizsga lesz" - tette hozzá. Mire én rögtön azt gondoltam, persze nem mondtam ki hangosan: "hát persze, hogy rövid vizsga lesz, hisz nem tudok semmit!"XD nagyon zavarban voltam:O Főleg, mert aznap egyedül vizsgáztam nála. de a tanárnőnek lehetett valami megérzése, hogy aggodalomra semmi ok, mert azt mondta: "Izgul? Jaj, dehát miért, amikor mindent tud?" - ez a bizalom meglepetésként ért:D lehet, h tényleg nem kell félnem tőle? Annál is inkább, mert ebből a tárgyból 4es lett a zh-m, és a vizsga azért rövidebb, mert az eredmény a zh-ra épül. És ha írni tudtam négyesre, akkor beszélni miért ne tudnék?:D

Na, megadta a tételt: a lexikológia témakörét, ami a kilences volt, én meg a nyolcasra jobban rá voltam hangolódva:D de hagyott egy kis időt, így össze tudtam kapkodni a fejemben lévő fogalmakat. Elmondtam róla négy dolgot, egész folyamatosan, még magamat is megleptem:D aztán ő még tett fel pár könnyű kérdést más tételből is. Egyszer kicsit megakadtam,mert nem jutottak eszembe a szókapcsolatok fajtái, de a többi jó volt. Mégis meglepődtem, amikor azt mondta a tanárnő: "nagyon szép volt a felelete, jelest adok!" Ez egy igazi "történelmi pillanat" volt, mert nála eddig még sosem tudtam ötösre teljesíteni nyelvészetből. Még a könnyem is kicsordult:D úgy éreztem magam, mint egy kalandor egy hosszú és nehéz feladat végén :) ez is teljesült! Az alapvizsga már meg sem fog kottyanni, az könnyebb - gondoltam :)

De hogy milyen is volt, azt egy következő bejegyzésben osztom meg, mert már így is hosszú lett ez az első:D végülis regényeset terveztem. Az is lett!:D

Nincsenek megjegyzések: