Olasztrália leírása

június 19, 2012

Sikerhozó 2012

2012. jan. 17. kedd
Éééés igeeen! Az olasz dialektológia-vizsgával kapcsolatos terv jobban sikerült, mint gondoltam! Igazi meglepetés volt, hogy bár nyelvészet, mégis ötös lett!:D bár azért mázlim is volt, mert nem fonetikai elemzéses tételt kaptam, hanem olasz nyelvtörténetet, ami azért sokkal könnyebb és érdekesebb, mint a fonetika :) de jó érzés, hogy épp olasz dialektológiából lett az első 2012-es ötösöm!:D

Jan. 13-án pénteken pedig volt egy vizsgám Bibliaismeretből. Mint mindig, most is nagyon izgultam, főleg, mert teljesen ismeretlen volt a tanár, nem tudtam, hogyan osztályoz meg ilyenek. Bár az előadásokon nem tűnt ellenszenvesnek, szóval lehet, hogy nem kellett volna paráznom, de mivel vizsgák előtt különösen parás vagyok, ez most sem maradhatott el:D

Pénteken délelőtt 11-kor volt a vizsga, de én egész reggel szidtam magam, hogy hogy lehetek harmadéves létemre ilyen hülye, hogy minden vizsgára azt hiszem, hogy majd milyen könnyű lesz. Mindig az a jelszavam, hogy ha érdekel a téma, meg szeretem, akkor biztos semmi gond nem lesz vele. Ebben ringatom magam egész a vizsga reggeléig. A vizsga reggelén aztán azon sírok, hogy hogy is lehettem olyan bolond harmadéves létemre, hogy most is azt hittem, könnyű lesz. Dehát hogyan lehetne könnyű, ha egyszer van 17 db öt oldalas tétel, amit most mind tudni kellene, de én kettőt még most sem tudok, pedig már dec. 27-e óta gyúrok a vizsgákra? Hát tényleg, mi van, ha pont azt kapom, ami nem megy?:S

A tanár úr késett egy kicsit, de amikor megérkezett, hatalmas kő esett le a szívemről. Ugyanis épp két kedvenc tételemet kérdezte, ami nem volt más, mint Jeremiás próféta tevékenysége és a Biblia zsidó és keresztény felosztása! Hát mondanom sem kell, hogy ezzel meg is tudtam szerezni a második 2012-es vizsgaötöst! Alig tudtam elhinni :)

Amikor hazajöttem, át is aludtam a péntek délutánt, annyira megkönnyebbültem.

De aztán szombaton már készültem is a következő általánosan kötelező vizsgámra, a szociológiára, ami jan. 16-án hétfőn volt. Ez írásbeli volt, tételek nem is voltak, csak fogalmak, definíciók meg állítások. Még nem tudom, hogy sikerült, mert 200-an vizsgáztunk és még nincsenek eredmények, de remélem, nem lett nagyon rossz.. olyan túl jónak sem érzem, mert nem szántam rá sok időt és nem is kötött le annyira, mint az olasz dialektológia meg a Bibliaismeret, de azért jó lenne, ha egy hármas meglenne... Még úgyis hátra van két olasz jövő hétfőn, mindkettőnek ötösnek kell lennie, így az a hármas szociológia még bele is férne, nem rontana olyan sokat:D Az olaszokra aztán rákapcsolok vagy mától, vagy csak holnaptól, de akkortól már mindenképpen!:D

Nincsenek megjegyzések: