Olasztrália leírása

június 18, 2012

A vizsgaélmények folytatódnak

2011. jún. 2. csütörtök - második rész
A tanárnőtől háromnegyed 10 körül jöhettem ki, könnyezve a boldogságtól. A második vizsga olyan negyed 11 körül kezdődött a nyelvtani teszttel, amire 45 percünk volt. Ebben is volt egy pár mondatos fordítás és mint mindig, most is sokat hülyéskedtünk a csajokkal, miután kitöltöttük. A fordításban volt az a szó, h pókháló, ami vhogy egyikünknek sem jutott eszébe olaszul:D Erre én: "hát, vhogy most nekem is csak angolul jut eszembe... de tényleg,mostanában annyi minden eszembe jut angolul.." Mire Zsuzsi: "Na igen, te kis ausztrál!"XD Szakadtunk!

A nyelvtani teszt után jött a fogalommagyarázatos feladatsor, de sajnos a VESPA nem volt benne:O De azért nem volt annyira nehéz. Az utána következő fordítás viszont minden addiginál könnyebb volt - nem hiába készülök fordítónak!

Kis szünet után jöttek a szóbelik. Az olvasott szövegértésnél mindenki más szöveget kapott. Azt hittem, az enyém volt a legkönnyebb és nem tudnak majd olyat kérdezni róla, amitől zavarba jövök. A szöveg lényegét jól el is mondtam, viszont amikro szinonímákat kellett mondanom, pont az egyik oyan szóra kérdeztek, amit nem ismertem, viszont a lényeg megértésében nem zavart, mert csak egy töltelékszó volt. Ezen kívül volt egy szókapcsolat, amit izgalmamban kicsit magyarosan használtam. De ezt a két kis dolgot leszámítva semmi gond nem volt.

Végül a hallott szövegben, ami egy Tottival készült interjú volt, volt egy szó, amit négyen négyféleképpen értettünkXD De a többi kérdésre jól tudtunk válaszolni. A végén már úgy éreztem, nem is vizsgán vagyok, csak egy könnyed olaszos délutánon, mert tényleg nagyon jó hangulata volt az egésznek :)

Miután lement mind az öt vizsgablokk, a "zsűri visszavonult"XD vagyis a két anyanyelvi tanárunk átment a dipartimentóba, hogy mégegyszer átnézzék, amiket írtunk, hozzáadják a szóbeli eredményeinket, ecc - egyszóval összesítettek:D nevettem, mert ahogy elvonultak a tanárok, elkezdett szakadni az eső. De ahogy visszajöttek, el is állt:O de egész jó hírekkel jöttek vissza: az öt kisjegyből nekem egy négyes állt össze, amitől nagyon megkönnyebbültem,mert a nyelvtani tesztben nagoyn nem voltam biztos és azt hittem, többet ront rajta. A csajoké is nagyon jó lett, született egy ötös is :)

Délután fél öt körül értem haza, elég fáradtan, de nagyon boldogan :) nem hittem volna, hogy ez a kétvizsgás nap ilyen sikert hoz nekem:D az első, nehéz reggeli vizsga miatt azt hittem, rémálom lesz az a nap. De aztán mégiscsak álom lett! Ez egy örök és szép emlék!

Nincsenek megjegyzések: