Olasztrália leírása

június 19, 2012

Hullámzó vizsgaeredmények - avagy világvége után reneszánsz

Itt még mindig a harmadév első félévi vizsgabeszámolók jönnek, de a januári vizsgáimról ez az utolsó bejegyzés. Nemsokára jönnek a mostaniak is, amikből az utolsó jún. 15-én volt.

2012. jan. 24. kedd - Világvége után reneszánsz
Ezzel a címmel lehet legjobban jellemezni a vasárnapomat és a hétfőmet. Ugyanis vasárnap megérkezett a várva várt mail az egyetemről, hogy be van írva a 16-i írásbeli vizsgajegyem szociológiából. Nos, ezt az üzit már hétfő délután óta nagyon vártam, viszont a jegyet, amit végül kaptam, már kevésbé. Bár sokat készültem rá, ebből az áltköt. tárgyból most nem számítottam ötösre, gondoltam, vagy négyes lesz vagy hármas - de kettes lett :( na, képzelhetitek, kb.másfél órán át zokogtam, h hogy szúrhattam el ennyire és hogy ez annyira rossz, h ki kéne javítani, de már egyszerűen nem bírnék rá több időt szánni! Ráadásul semmi garancia arra, hogy sikerül kijavítanom, főleg, mert, bár nem volt sok vizsgám, iszonyúan fáradt vagyok és nem tudnék már koncentrálni egy olyan tárgyra, ami ráadásul nem is az olasz szakhoz kapcsolódik, csak egyszerűen kötelező mindenkinek! De azért megnéztem, mikor lenne a javítási lehetőség: jan. 27-én.. Micsoda? Dehát akkorra én már pihenést terveztem, főleg az előtte lévő Ausztrália Napra!... De ezt most, úgy látszik, ellopta tőlem a tanulás. Pedig már egy éve várom, még akkor is, ha közvetlenül még nem tudok részt venni benne...

De aztán ebéd közben elkezdtem számolgatni az átlagom és rájöttem, hogy így is meglesz a 4,3. 4,5-nek mégjobban örültem volna, de a lényeg most akkor is az, hogy nem 3 egész valamennyi.. És ez a négyes átlag döntötte el, hogy csúnya jegy ide vagy oda, nem megyek javítani, mert úgysem főszakos tárgy, a jegyeimet meg nem húzza le annyira, hogy gond legyen! Hurrá, mégsem lopták el az Ausztrália Napomat!:O

Megkönnyebbülten ültem vissza az olasz tételekhez, amik a 23-i (hétfői) utolsó két vizsgámra kellettek. Az egyik reneszánsz irodalomtöri, a másik pedig barokk, és a kettőből összesen volt 24 tétel. Estére a reneszánszot biztosabbnak éreztem, mint a barokkot annak ellenére, hogy már egy ideje szorgosan készültem mindkettőre.

Éjjel borzalmasan kavarogtak a fejemben a tételek, ami nem egy jó jel.. ha röpködnek, az jó, mert akkor az aszt jelenti, hogy minden oké lesz, de a kavargás (amikor egyik tétel keveredik a másikkal, meg még a két korszak is), na az nagyon rossz jel. Félóránként felriadhattam, amikor meg aludtam, akkor is a vizsgát képzeltem oda.. Negyed hatkor már fenn voltam, mert nem bírtam tovább a kavargást és átolvastam mégegyszer mindent. Aztán irány az egyetem, lesz, ami lesz.

A vizsga 9-kor kezdődött és megnyugtatott, hogy előtte találkoztam azokkal a lányokkal, akik eddig mindig szerencsét hoztak. A reggel olyan hülyéskedésekkel telt, mint év közben, amikor nincsenek még vizsgák és ez segített legyőzni a félelmem egy részét.

De aztán megérkezett a tanárnő, és megkezdődött a barokk-vizsga. Azt a tételt húztam, amiben a korszak kedvelt irodalmi formáiról volt szó. A történelmi áttekintés és néhány fogalom jól ment, de aztán az igazi lényegnél valahogy elvesztem, mert egyszerűen hiába gondolkodtam, semmi több nem jutott eszembe a tételről. Gondoltam, ha az elején nem is jut eszembe, beszéd közben úgyis beugrik minden. De tévedtem, teljesen leblokkoltam és nem tudtam válaszolni a kérdésekre.. A két sikeres vizsga után úgy látszik, két balszerencséset kell túlélnem... Demiért, amikor annyit, de annyit készültem?!:S Igazi csődnek éreztem az egészet, főleg, mert ez a barokk irodalom nem áltköt. volt, hanem olasz, amit szeretek!

De egy vigaszom mégiscsak volt: év elején ugyanis roszszul vettem fel az irodalmat; az előadást, amiből most a vizsga volt, véletlenül nem vettem fel, csak a gyakorlatot, amiből pedig már év közben megszületett az ötös. És mivel az előadásra nem voltam felírva, ez azt jelentette, hogy sehol sem lehet dokumentálni ezt a szörnyűséget! Tehát nyoma sem lesz, hogy ott voltam a vizsgán, nyugodtan átvihetem a következő félévbe, amikor már úgyis mindent felveszek!

Olyan furcsa dolgok ezek. Annyit bosszankodtam, hogy rosszul vettem fel az irodalmat és hogy majd milyen nehéz lesz akkor felvenni, amikor hivatalosan nem hirdetik meg, etc.. most meg milyen jól jött mégis, hogy nem vettem fel!!

De a reneszánsz még hátra volt. Az pedig már dokumentálva lesz, bárhogy is sikerül, mert azt még sikerült felvennem. Már nem fűztem hozzá sok reményt, nagyon össze voltam törve és fáradt voltam. Egy barátnőm bátorított, hogy ne adjam fel és hogy készítsek vázlatot, amikor kihúzom a tételt, mert úgy sokkal könnyebb, de én ezzel a lehetőséggel nagyon ritkán élek, áltban vagánykodom, hogy a fejemben van minden.. (ahha perszeXD)

A barátnőmtől nagyon sok erőt kaptam és egy óra múlva könnyek nélkül mentem a reneszánszra. Ami valóban igazi ÚJJÁSZÜLETÉS volt nekem, mert olyan jó tételt húztam, hogy összejött egy négyes! :) ezt sohasem felejtem el! Egyik percről a másikra visszatért az önbizalmam és a jókedvem, a vizsga után mindenkivel vidáman beszéltem:D csak ne lettem volna annyira kimerült!

Hát íme a harmadév első féléves utolsó vizsgáim története.. Most itthon vagyok, és kipihenem a vizsgaidőszak fáradalmait :) ja, meg várom a következő félévet:D ami csak febr. közepén kezdődik.

Nincsenek megjegyzések: