Olasztrália leírása

június 28, 2012

Heti jóhír: a félévemmel minden rendben!

Annyira jó most minden! Tegnap, ahogy ránéztem a Neptunra, rájöttem, hogy nem is sikerült olyan rosszul a harmadévem második féléve, mint gondoltam :) a szemináriumokkal együtt összesen hat tárgy lett ötös! S hogy ez miért jelent olyan sokat? Nem azért, mert stréber vagyok, hanem mert tapasztalatból tudom, hogy egy jó átlag bármikor jól jöhet:D

S hogy nincs gond, azt csak tegnap óta tudom, mert csak mostanra kaptam meg mindenből a jegyem :) És ezzel együtt már azt is tudom, hogy az a bizonyos jún. 12-i szörnyű vizsganap, amiről múlt szombaton írtam, tényleg nem volt a világvége, még ha akkor úgy is tűnt! De most jöjjön akkor a beszámoló a sikeres vizsgáimról :)

Ahogy írtam, jún. 5-én volt a legelső, ami nem volt ugyan főszakos tárgy, viszont keresztény volt. Volt benne egyháztörténet, Biblia-ismeret, keresztény hagyományok ismerete, ilyesmik. S mivel ezek a dolgok sosem álltak tőlem távol, az első vizsgaötöst ebből a tárgyból szereztem.

Másnap, jún. 6-án abból a tárgyból mentem, amit az előző félévben nem tudtam felvenni és akkor nem is sikerült:D vagyis olasz barokk irodalomból. Izgultam most is, pláne, amikor kiderült, hogy nem azt a tételsort dolgoztam ki, amelyiket kellett volna. Persze az anyag ugyanaz volt, csak más címekkel, meg úgymond nagyobb felosztásban, tehát, míg nekem volt egy 12 kidolgozott tételből álló tételsorom, a vizsgán kiderült, hogy eredetileg nem is 12 van, hanem 20. Ez megint csak az én figyelmetlenségem volt: a 2012-es helyett a 2011-es tételsort néztem, amikor kidolgoztam őket. Ezért eléggé beparáztam az elején, de végül nem is volt olyan vészes, hisz semmi ismeretlen anyag nem volt, csak a tételcímek hangzottak máshogy. Így végül össze is jött egy négyes!

Ezután jött a jún. 12-i kétvizsgás rémálom, amiről már olvashattatok szombaton.. bár egy hármast az is hozott, ami nyelvészetből talán nem is olyan gáz :O

E négy vizsga után már csak az Újszövetség volt hátra jún. 15-én. Arra is az utolsó percig készültem, de valahogy kevésbé féltem tőle, mint az előzőektől:O és a harmadéves vizsgaidőszakomat jún. 15-én egy újabb ötössel zártam! A 12-i vizsgák után valóságos újjászületésként éltem át ezt:D úgy éreztem, visszanyertem az "ötösszerző képességemet":O de igazán csak tegnap éreztem úgy, látva a jegyeimet, hogy nincs gond és szégyellnivalóm sincs :)

A többi négy ötös mind szemináriumi jegy, köztük a latin is, amiből eredetileg csak a négyes volt a cél. De mivel nagyon szerettem a latint, azt is szerettem volna, ha a tanárnőben szép emlékek maradnának rólam. Így arra az időpontra, amikor órán kívül találkoztunk, készültem egy önszorgalmi "küldetéssel", ez hozta meg végül az ötöst. Alig tudtam elhinni, mert tényleg csak a négyes volt a cél, a "küldetéssel" csak azt szerettem volna kifejezni, hogy szerettem a latint, így sajnálom, hogy nem lehet több óránk; ha nem harmadéves lennék, hanem mondjuk első, biztosan jelentkeznék a következő féléves latinra is, mert egy álmom vált valóra akkor, amikor múlt szeptemberben tanári segítséggel kezdhettem tanulni ezt a nyelvet, amiből részben az olasz is született. Egy olyan tanárnőnek a segítségével, akire mindig is fel fogok nézni. Ő az angol-, olasz-, francia-, stb. tanárokkal szemben a latin révén olyasfajta tudásnak van a birtokában, amilyennek napjainkban már csak kevesen.

Így visszagondolva tehát a félévemre, nincs igazán rossz emlékem. Ami meg lenne jún. 12-éről, azt úgysem lehet még dokumentálni, úgyhogy az valójában nincs is!:O Szóval egy jól sikerült félév után csak annyit mondhatok, most már tényleg éljen a nyár! :)

Nincsenek megjegyzések: