Olasztrália leírása

május 07, 2012

Legyőzött távolság? 4. rész - Hullámzó hangulatok, hullámzó idő

okt. 21. péntek
szerdán és csütörtökön újra írt Chrisem! Az álom nem ért véget, bármennyire is azt hittem, tényleg sokat tanult meg vizsgázott az utóbbi időben! És szerdán én lehettem az első, akinek válaszolt, mert azt írta, h olyan rég nézte a leveleit, h több mint 100 gyűlt össze a fiókjában:D és miután elküldi nekem, megpróbál mindenkinek válaszolni:D ebből gondolom, hogy az elsők között lehettem, akiknek ennyi idő után írt :) pénteken fel is fedeztem egy csodaszép dalt, amiről rögtön ő jutott az eszembe, mert gyakran írjuk egymásnak is, hogy "You'll be in my heart always":



Okt. 23. vasárnap
Ma megint ausztrál éjfélkor jött Christől mail, pont két perccel azelőtt, hogy megnéztem a címem:D azt írja, nemcsak tanul, hanem dolgozik is, ha jól értem, bérszámfejtést végez. Hát oké, de vasárnap is?:D persze sokan dolgoznak vasárnap is, na de Ausztráliában is? És ráadásul diákként?:O Nna, hát van ez így..

De a lényeg, hogy most is angyali mailt küldött, amire olyan gyorsan válaszoltam, ahogy csak tudtam, hogy még elérjem a gépnél, mielőtt lefekszik. Egy kérdéstől viszont megijedtem, persze nem miatta, hanem az angolom miatt. Ugyanis azt kérdezte, van-e skypeom és ha igen, beszélhetnénk-e vmikor, mert már nagyon szeretné hallani a hangom! :) Ami azt illeti, én is az övét, csakhogy az angol kiejtésem nem az igazi, írogatni még csak írogatok, de amikor szóban kell reagálni, hát... Így egyelőre még nem mertem megadni a skypenevem, de ami késik, nem múlik. Tényleg nem lenne rossz élőben is hallani őt!

nov. 2. szerda
23. óta megint eltűnt. .amikor okt. 28-án küldtem neki egy aggódó mailt, azt írta, ne haragudjak, de vasárnap óta nem akarta nézni a mailjeit, mert sok volt a dolga. Ahha.. akkor ezt most úgy kell elképzelnem, hogy reggel 6-tól éjfélig tanult és dolgozott folyamatosan és nem volt három perce arra, aki még egy ideje fontos volt neki?.. egyre inkább nem értem őt, és ezt meg is írtam neki. Főleg, mert kezdek arra gyanakodni, hogy mégiscsak zavarja, hogy nem látok. De ma nagyon gyorsan válaszolt a könnyek között írt soraimra és azt írta, szó sincs erről, az, hogy ezt tudja rólam, nem változtat az érzésein irántam. És hogy fáj neki, hogy mégiscsak összetörte a szívem, pedig megígérte okt. elején, hogy nem fogja.. hmm, igen, ezt jól érzi.. de mivel az összes szava meggyőző volt, adok neki még egy lehetőséget, viszont meg kell értenie, hogy ilyen nagy távolságból csak úgy tudunk kommunikálni, ha mailezünk, ezért esik rosszul, ha napokig semmit nem tudok róla... Ha lehetne, átugranék hozzá bármikor Perthbe, de persze sajnos, nem lehet, úgyhogy ezt igazán meg kell értenie, ha már ilyen mély érzelmeket okoztunk egymásnak!:D

Ezután még nov. 12-ig két-két napos szünetekkel írogattunk, majd vizsgák címén újra hetekre eltűnt... November 17-én újra írtam róla a régi blogomba:

Nov. 17. csütörtök
Szombat (nov. 12) óta megint nem jött mail Christől. Kezdem őt nagyon nem érteni, de ugyanakkor nem mennek ki a fejemből azok a szavai, amiket azután írt, hogy elmondtam neki, hogy nem látok. Ezt itt akkor még nem is írtam, de október elején, szintén nyugat-ausztrál éjfélkor ezt írta:

"Azt tervezem, hogy majd orvosira megyek és specializálódom. Most már egyre több okom van arra,hogy orvosnak tanuljak. Szeretném ha tudnád, történjen bármi, én mindig itt leszek neked. Hiszek abban, hogy mindenre létezik megoldás."

Elállt a lélegzetem, amikor ezt olvastam. Gondolom, értitek, miért: az jön át belőle, hogy ő hisz abban, hogy meg lehet gyógyítani a szemem. (Persze én is hiszek benne, de akkor is meghatott, hogy ezt írta Chris a távolból) Ezért tervezi, hogy elvégzi az orvosit! Ezt abból gondolom, hogy közvetlenül azután írt erről az óriási tervéről, amikor megtudta, hogy mi a helyzet a szememmel... Előtte csak arról írt, hogy üzleti informatikát tanul az egyetemen, ami nagyon nehéz, rengeteg a beadandó és a vizsga, etc. És most november elején megírta, milyen úton lehet valaki orvos Ausztráliában:

"Ahhoz, hogy felvegyenek az orvosira, kell, hogy már legyen egy végzettséged, bármilyen területen. Ha felvettek, először egy négyéves orvosi képzést kell elvégezned, aztán jön egy három éves posztgraduális képzés" (vagy továbbképzés, gondolom, ebben akkor már a specializáció is benne van) "De mindenesetre, hogy felvételt nyerj, az első végzettségednek kitűnőnek kell lennie!"

Hát akkor ezért tanul ennyit, ezért veszi olyan szigorúan a vizsgákat, hogy amikor készül valamire, akkor hetekig nem is ír! Semmi okom nincs arra, hogy haragudjak rá, mégis mindenféle ambivalens érzések kavarognak bennem megint, amiket nem tudok megmagyarázni...

És igazából nem értem, hogy az ausztrálok miért közelítik meg ilyen nyakatekerten az orvosit. Miért kell egy kitűnő diploma mondjuk üzleti informatikából ahhoz, hogy felvegyenek az orvosira, amikor ez az üzleti info, amit most Chris tanul, teljesen más és semmi köze az orvosihoz?:D Ha valaki régésznek tanul és utána rájön, hogy mégis inkább orvos akar lenni, akkor is be kell mutatnia egy kitűnő régészdiplomát az ausztrál orvosi egyetemen ahhoz, hogy felvegyék?.. mert ahogy Chris írta, bármilyen szakterületen is tanultál az orvosi előtt, az a lényeg, hogy legyen belőle egy hiperszuper színötös végzettséged! Ez nekem olyan fura...

És... jaaaj, össze vagyok zavarodva Chris-szel kapcsolatban és nem tudom, miért.. Talán azért, mert túl sokat nézem hiába a mailcímem, még sokszor éjjel is felkelek, de semmi.. Én legtöbbször azonnal válaszolok, ha ír, pont azért, mert tudom, milyen rossz, amikor napokig nem jön semmi életjel. De ő nem :( tudom, hogy nagy és fontos tervei vannak, sőt, egy szintén okti mailjéből az jött át, hogy.. hogy is mondjam.. vááá, már tíz perce próbálom megfogalmazni, de mindig kitörlöm, mert nem merem leírni, olyan hihetetlen..

Szóval az jött át egy okti mailjéből, hogy tőlem kapta annak az ötletét, hogy elvégezze az orvosit! Mi következik ebből? Az, hogy így most már.. értem is tanul (jaj de fura ezt leírni, mert tényleg olyan messze élünk egymástól, hogy tisztára irreálisnak hangzik...)

És ezek után mégis mérges vagyok, amikor napokig nem ír. Nem értem magam:D de ha sokáig nem ír, úgy érzem, mégsem vagyok neki igazán fontos. De ugyanakkor itt ez a hatalmas terve, ami értem is van és megmagyarázza, hogy miért nem ír!

Vááá.. annyira, de annyira nehéz.. Főleg, ha belegondolok, hogy ha nem Ausztráliában élne, nem is ismertük volna meg egymást, mert én annak idején csak Ausztrália miatt kerestem fel őt a StudentsOfTheWorld-ön.. az más kérdés, hogy aztán milyen regényesen alakult tovább! De ezt én persze akkor még nem is sejthettem, amikor először írtam neki, akkor még csak annyit tudtam róla, hogy Ausztráliában él és ez volt a lényeg!

Nincsenek megjegyzések: