Olasztrália leírása

május 04, 2012

Pörgős napok - avagy hosszú hétvégi és újabb egyetemi élményeim:)

Jól eltűntem:O ennek két oka van:D az egyik, hogy hál. Istennek a hosszú hétvégére megérkezett a jó idő és így alig voltam itthon, amikor meg itthon voltam, inkább készültem az újabb egyetemi hétre, ami csak szerdától kezdődött ugyan, de annál több izgalmat tartogatott. A másik ok, amiért nem frissültem, pont ezzel kapcsolatos: teljesen elhavazódtam - még jó időben is:D

Pár szó a hosszú hétvégéről: szombaton kerti partin voltam anyuval a keresztanyum nővérééknél és szuper volt! El sem hittem, hogy összejött, mert már régóta beszéltük, hogy jó lenne összehozni vmit és ez most végre sikerült. Végig a szabadban voltunk, ettünk-ittunk (házi készítésű ausztrál hamburger forever!:D), sokat nevettünk, főleg, amikor előkerültek a kedvenc Showder Klubos jeleneteink. Mindegyikünk előadta a kedvenceit, keresztanyumék mondták is, hogy még jobban is tetszik nekik, ha mi adjuk elő, mint a Stand UposokXD nekem most Felméri Pétertől van egy nagy kedvencem, be is teszem ide, csak még előtte pár szó: nem értem, miért szívóznak Felmérivel, hogy lassan beszél.. Szerintem nem beszél kórosan lassan, Hajdú Balázs viszont már igen, az ő beszéde tényleg idegesítő tud lenni. Vele miért nem szívózik senki emiatt?:O Ráadásul a poénjai sem olyan jók sztem, mint Felmérié... na de nem zsűrizek tovább, jöjjön a kedvencem Felméritől!



Ebből a partyn a párnás sztorit ragadtam ki, de a többi is nagyon tetszik :)

De este más élményben is volt részem, amit sosem fogok elfelejteni: keresztanyum négyéves kislánya, Zsófi egyszercsak odaült az ölembe és vidáman mesélt az oviról, meg mindenről, ami eszébe jutott, olyan aranyos volt! Ahogy csevegtünk, egyszercsak átölelt, adott egy puszit - én is adtam - és azt mondta: "szeretlek!" Annyira, de annyira édes volt! el is érzékenyültem kicsit, amikor mondtam: "én is szeretlek!"

Keresztanyumékkal aztán másnap, vasárnap is taliztunk, csak akkor ők jöttek el Dorogra napozni a Palára (a dorogi Palatinus tó). És Zsófi akkor is nagyon cuki volt. Lángosozás közben egyszercsak azt mondja a nyolcéves Balázsnak (keresztanyum nővérének a fia): "Bazsi! Olyan jó, hogy mi most itt ülünk egymás mellett meg az anyukáink mellett!" Ezek a szavak tele vannak szeretettel! És olyan gyönyörű, hogy egy négyéves kislány ennyi szeretetettud adni! Néhány szó, de mégis minden benne van; sosem felejtem el.

Hétfőn is Paláztunk, meg nekem este volt angol órám is. Negatív kritikát nem kaptam, de én azért érzem, hogy hosszú út van még előttem a nyelvvizsgáig... főleg a felső fokúig, a közép szerintem rövid diőn belül menne, bár a szóbelitől ott is paráznék.. hm, majd meglátjuk, mikor jöhet..

Kedden - azaz máj. 1-jén:D - volt is egy különös angolos élményem, de erről nemsokára :)

Szerdán újra megkezdődött az egyetemi élet a négy napos hosszú hétvége után és az első csoptársam, akivel olasz irodalomtörténet előtt taliztam, nem volt más, mint az olasz Laura, aki Milánóból jött :) rögtön kérdezte, hogy hol jártam, mert jól lebarnultamXD mondta, h neki két tengerparti hét kell ahhoz, h így lebarnuljon:O hm, igen, ha mondjuk nápolyi v szicíliai lenne, biztos nem mondana ilyet, de ő észak-olasz és ők fehérebbek - meg furcsa módon több köztük a szőke..

Hamarosan befutott a többi csoptársam is (ők mind magyarok) a tanár úrral és folytatódtak a verselemzések.. de könyörgöm, az a szegény költő-filozófus (na jó, nem titkolom tovább a nevét: Leopardi) olyan, de olyan pesszimista! Egyre kevésbé tetszenek a művei..:S persze ír elgondolkodtató dolgokat, deh.. legtöbb művével akkor sem tudok azonosulni, mert a hangulata miatt nem az én stílusom.. mázli, hogy a vizsga nem csak róla szól majd!:O

De a fordtech szeminárium szuper volt! Most magyarról fordítunk olaszra és olyan jól ment, annyira élveztem! :) (L)JÖVŐÉPÍTÉÉÉS:D

Az utána jövő másik két irodalom is pörgős volt és tetszett :)

Na de azért sajnos nem volt minden ilyen napfényes és vidám ezen a héten sem.. szerda este parázni kezdtem ezerrel a csütörtöki olasz szakestünk miatt. Ugyanis kaptam egy szuper lehetőséget, amit nem akartam kihagyni, de végül sajnos kénytelen voltam..:S Na de rébuszok helyett inkább elmondom,hogy a másodéves szervezőcsajok még egy hete megkértek, hogy zongorázzak a szakesten. És mivel a szakest a barokk jegyében szerveződött, arra kértek, hogy én is barokk művet (tehát Bachot v Händelt játsszam). Örültem, hogy megkértek, csak az volt a gond, hogy Bachot és Händelt kb. hat éve játszottam utoljára és akármennyire is szerettem volna felfrissíteni őket, nem ment:S Lehet persze, hogy nem is tudtam most annyi időt szánni a felkészülésre, mert keveset voltam itthon, de pont emiatt volt lelkiismeret-furdalásom... de a szervező barátnőim nem haragudtak, nagyon megértőek voltak. Az egy kicsit vigasztalt, hogy amikor rámondtam, hogy oké, nem ígértem biztosra, hogy játszani fogok, mert azért kicsit sejtettem, hogy nem fogom tudni egyhamar visszahangolni a barokkot az ujjaimba. Kár, hogy végül beigazolódott a sejtésem!:S

De a tegnapi szakest ettől függetlenül nagyon jó volt! Volt pl. kvíz a barokkal kapcsolatban, amiben öt csapatra osztottak minket a másodévesek; az ötös csapatban négyen voltunk és nyertünk is! Ötös szám forever!:D Bálint pedig, aki egy igazi olaszos Nápoly-fan nyelvészjelenség (már mesterszakos), tartott egy kis prezentációt a nápolyi barokkról :) jaj meg volt egy csomó "barokk" (értsd: díszes), és finomabbnál finomabb süti, alig győztünk enni:D Hülyéskedésben sem volt hiány:) igaz, a termet, ahol voltunk, este nyolcra ki kellett üríteni, de néhányan még 10-ig elvoltunk, kiültünk az udvarra a jó időbe és félpercenként nevettünk vminXD Kérek szépen több ilyen egyetemista estét!:D

Ma meg igazából semmi különös nem történt, ilyen punnyadós péntek volt csak:D De ennyi izgalom után rám is fért - ja igen, mert azt persze kifelejtettem, hogy tegnap még két zh-t is írtam egymás után:D egyet latinból, egyet meg olasz nyelvfejlesztésből, amire különböző olvasmányokkal készültünk és azokból volt hatkifejtős kérdés. Ezt a nyelvfejlesztést jónak érzem, a latinra meg már nem merek semmit sem mondani, majd kiderül:D

Szóval pörgős napjaim voltak az utóbbi időben, de most örülök, hogy nem győzött a lustaságom és így megoszthatom veletek az élményeimet itt Olasztrálián ;) most viszont elteszem magam holnapra, merta jövő hét is tele lesz zh-kkal és, ha minden igaz, kiselőadásaim is lesznek, amikre a hétvégén jó sokat fogok készülni.. ezért az is elképzelhető, hogy így májusban kicsit ritkábban fogok tudni blogot frissíteni, de majd kiderül! :) addig is, míg nem jövök: szép hétvégét mindenkinek! :)

Nincsenek megjegyzések: